تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

دلار ۲۶ هزار تومانی در راه است؟

رسیدن قیمت دلار به مرز مقاومتی حساس ۲۵ هزار تومانی و قدرت عرضه بازار ساز در بازار ارز دوعامل احتیاط برای معامله گران طرفدار صعود قیمت دلار است.

پیش‌بینی قیمت دلار

رویداد۲۴ باید با احتیاط در مسیر صعودی حرکت کرد. این توصیه ای است که این روزها، بازیگران با تجربه ارزی مطرح می کنند. به گفته آن ها، درست است که قیمت دلار در روزهای اخیر از سطوح حساسی عبور کرده است، ولی باید با احتیاط در موقعیت خرید قرار گرفت و به دنبال اعداد نجومی برای فروش نبود.

 قیمت دلار در روزهای اخیر از دو مقاومت ۲۴ هزار تومان و ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان به راحتی عبور کرد. این موضوع موجب شده است که برخی از معامله گران انتظار جهش های جدید را در بازار ارز داشته باشند و سایر افراد را تشویق به خریدهای پردامنه کنند. با این حال، تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که قیمت دلار زیر محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار دارد، باید هم چنان با احتیاط موقعیت خرید گرفت.


بیشتربخوانید: دلار زیر ۲۰ هزار تومان خطرناک است!

دلایل احتیاط در بازار ارز

به گفته فعالان، قیمت دلار دلایل مهمی برای ادامه صعودی دارد. با این حال دو عامل می توانند سد راه افزایش قیمت دلار در روز سه شنبه شوند. اولین عامل رسیدن به مرز مقاومتی حساس ۲۵ هزار تومانی است. برخی تحلیل گران فنی باور دارند، اسکناس آمریکایی در مواجه با این مرز، با افزایش فروش های فنی مواجه خواهد شد. از نگاه آن ها، بازیگران بزرگ در شرایطی که احتمالاتی برای توافق ایران با طرف های غربی وجود دارد، ریسک خرید دلار بالای ۲۵ هزار تومانی را به آسانی به جان نخواهد خرید. دلار در صورتی از مرز یاد شده عبور خواهد کرد که اخبار منفی ادامه پیدا کنند و شانس احیای برجام اندک تر شود.

    گروهی از فعالان نیز باور دارند، کنترل بازار از دست بازارساز خارج نشده است و عرضه شدید بازارساز از قیمت های بالا می تواند زمینه ساز نزول دلار شود. هراس از عرضه بازارساز عامل دومی است که می تواند احتیاط را در بازار بالا ببرد.

    با این حال، در صورتی که امروز حواله درهم در کانال ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی پیش روی کند، احتیاط ها نیز در بازار ارز کنار خواهند رفت و به جسارت خریداران اضافه خواهد شد.

    منبع: اقتصاد نیوز
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت دلار
    نظرات شما
    پیشخوان