تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

ادعاهای عجیب سرمربی کره علیه ایران!

بعد از هم‌گروه شدن ایران و کره‌جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی، سرمربی پرتغالی کره‌ای‌ها روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی درباره این قرعه‌کشی صحبت کرد.

 شرط صعود تیم ملی به جام‌جهانی

رویداد۲۴ نکته عجیب در صحبت‌های پائولو بنتو این بود که او ایران را هم مثل تیم‌های لبنان، سوریه و... به ضدفوتبال و وقت‌کشی در بازی‌هایش متهم کرد.

کره‌جنوبی در این رقابت‌ها با ۵تیم از خاورمیانه هم‌گروه شده و مطبوعات کره‌ای معتقدند این کشورها همگی در تقابل با کره‌جنوبی به وقت‌کشی سیستماتیک روی می‌آورند.

این چهارمین جام‌جهانی متوالی است که کره‌جنوبی با ایران هم‌گروه شده و در ۲دوره قبلی کره‌ای‌ها شکست‌های سختی مقابل تیم کی‌روش متحمل شدند.

در مقدماتی۲۰۱۴ ایران در هر دو بازی رفت و برگشت کره‌جنوبی را شکست داد و در مقدماتی۲۰۱۸ نیز یک برد در تهران و یک تساوی بدون گل در کره، راه را برای صدرنشینی ایران در گروه هموار کرد.

این بار اما کره‌ای‌ها از ۲ماه قبل از شروع مسابقات به جنگ روانی روی آورده‌اند و رسانه‌های کره‌ای در تحلیل‌هایی مشترک با اشاره به مسابقات قبلی بین ۲تیم ایران و کره، پیشاپیش تیم‌ملی ایران را به ضدفوتبال متهم کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: شرط صعود تیم ملی به جام‌جهانی


این مسئله در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه بنتو هم دیده شد و او چندین بار با پرسش‌هایی در ارتباط با تیم ملی ایران و شیوه بازی این قدرت بزرگ فوتبال آسیا مواجه شد.

بنتو مدعی شد تمام تیم‌های هم‌گروه، سبک بازی‌شان برای مقابله با کره و از کار انداختن قدرت تهاجمی این تیم شرق آسیایی، مبتنی بر جنگ‌های فیزیکی و البته کمی تا قسمتی وقت‌کشی خواهد بود.

این دیدگاه شاید در مورد برخی از تیم‌های عربی درست باشد اما تیم‌ملی ایران به ندرت در مقابل حریفان آسیایی در موقعیت ضدفوتبال و وقت‌کشی قرار گرفته است.

البته بنتو و تیمش در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل لبنان قرار گرفتند و تیم حریف که در دقایق ابتدایی از کره پیش افتاده بود با وقت‌کشی‌های این حریف در طول این بازی روبه‌رو شدند. شاید همین‌خاطره اخیر باعث شده کره‌ای‌ها تمام تیم‌های ملی خاورمیانه از جمله ایران را به وقت‌کشی و ضدفوتبال متهم کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان