تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۰

جزئیات تاخیر حرکت قطار‌ها پس از قطع گراف راه‌آهن

یک منبع آگاه گفت: بعد از ظهر امروز گراف الکترونیک راه‌آهن به نام گراف نفیس قطع شده است و نواحی راه‌آهن با گراف دستی هدایت قطار‌ها را انجام می‌دهند.

قطع گراف راه‌آهن

رویداد۲۴ یک منبع آگاه درباره احتمال حمله سایبری به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اختلالی در حوزه بازرگانی رخ داده وگراف نفیس که گراف الکترونیک راه آهن برای سیر قطار‌ها است قطع شده است؛ این گراف موجب می‌شود نواحی راه‌آهن همدیگر را ببینند و سیر قطار‌ها را رصد کنند، اما با وجود این مشکل همه نواحی در حال حاضر به گراف دستی روی آورده‌اند.

وی تصریح کرد: این موضوع ایمنی سیر قطار‌ها را به خطر نمی‌اندازد، البته سرعت قطار‌ها کمتر می‌شود و بابت اینکه در نواحی راه‌آهن قطار‌ها تحویل ناحیه بعدی شود، کمی کندی رخ می‌دهد و همین موضوع موجب تاخیر می‌شود؛ در همین راستا روی تابلو‌های راه آهن نیز، چون زمان رسیدن قطار‌ها مشخص نیست، پیام لغو درج شده است.
بیشتر بخوانید: احتمال حمله سایبری به شرکت راه آهن ایران
وی با تأکید بر اینکه حمله سایبری را تایید نمی‌کنم گفت: ممکن است مشکل از سرور‌های راه آهن باشد. حدود دو سال پیش مشکلی در مورد سرور‌های راه‌آهن رخ داد و شاید این اتفاق از آن منبع باشد.

این منبع آگاه تأکید کرد: فعلا گراف نفیس راه آهن قطع شده است و در حرکت قطار‌ها مشکلی نیست، ولی مشخص نیست دقیقا قطار‌ها چه ساعتی به مقصد می‌رسند که البته این موضوع در ایمنی سیر قطار مشکلی ایجاد نمی‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: قطار ، راه آهن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان