تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

حفاظت از حیات وحش سیستان و بلوچستان باوجود خشکسالی شدید امسال

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مشاهدات ثبت شده تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست در مناطق مختلف و زیستگاه‌های استان نشان از وضعیت مناسب حیات وحش استان دارد.

حفاظت از حیات وحش سیستان و بلوچستان باوجود خشکسالی شدید امسالرویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحیدپورمردان اظهار کرد: در گرمای طاقت فرسای تابستان و خشکسالی شدیدی که امسال در مناطق و زیستگا‌های استان رخ داده است، برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی از طبیعت و حیات وحش با گستره متنوعی از فعالیت‌ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ساخت و بازسازی ۱۰‌ها آبشخور در زیستگاه ها، لایروبی ۱۰‌ها چشمه آب در مناطق و طبیعت استان و علوفه رسانی به گونه‌های جانوری دارای اهمیت در چرخه زیستی منطقه از جمله اقدامات یگان حفاظت محیط زیست در کنار سایر اقدامات صورت گرفته، است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مشاهدات یگان اعم از ثبت تصاویر از گونه‌های حیات وحش، ثبت آثار به جا مانده از جمله رد پا، فضولات، باقی مانده لاشه شکار‌ها و ... نشان دهنده وضعیت مناسب گونه‌های جانوری در شرایط سخت طبیعت استان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان