تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

کمبود هر نوع ماده غذایی رفتارمان را عوض می‌کند!

ه گفته محققان، کمبود هر نوع ماده مغذی ممکن است باعث بروز اثرات جسمی، روحی و رفتاری شود.

تغذیه سالم

رویداد۲۴ همیشه وقتی گوشه لبم قاچ می خورد یا چند روز کسل و بی حوصله بودم از خودم سوا ل می کردم که کدام ماده غذایی در برنامه روزانه‌ام کم است؟ زیرا کمبود هر نوع ماده مغذی باعث بروز آثار جسمی، روحی و رفتاری می‌شود.از جمله موارد زیر که به آن اشاره کرده ایم:

کمبود آهن
احساس خستگی و تحریک پذیری از علایم اصلی کم خونی هستند. کمبود آهن می‌تواند باعث کم خونی شود.

کمبود ویتامین A
فراموشی و سطح انرژی پایین کمبود ویتامین A را نشان می‌دهد که یک گروه بسیار مهم از مواد مغذی است. همچنین این ویتامین برای سیستم باروری سالم در زنان و مردان مورد نیاز است.

کمبود ید
کودکان دارای معلولیت ذهنی، اختلال در رشد عقلی یا اختلال در رشد قربانی کمبود ید هستند. تقریباً یک سوم جمعیت جهان از کمبود ید رنج می‌برند. هورمون‌های تیروئید مسئول بخشی از رشد جسمی مختلف مانند رشد مغز، استخوان‌های قوی و تنظیم میزان متابولیسم در بدن هستند. گسترده‌ترین علامت کمبود ید، بزرگ شدن غده تیروئید است.

کمبود کلسیم
اگر فردی، صرف نظر از رده سنی، احساس ضعف، کمبود انرژی و احساس کندی کند دچار کمبود کلسیم است. خستگی به دلیل کمبود کلسیم همچنین می‌تواند منجر به سبکی سر و سرگیجه شود که با نداشتن تمرکز، فراموشی و گیجی مشخص می‌شود. لبنیات و سبزیجات سبز تیره منبع خوبی از کلسیم هستند.

کمبود منیزیم
کمبود منیزیم از طریق برخی علایم مانند بیش فعالی در کودکان دیده می‌شود. آن‌ها در این حالت، تکانشی می‌شوند و کنترل خشم یا حرکات خود را ندارند. بی توجهی ، اشتباه از روی بی احتیاطی و از دست دادن علاقه به یک کار خاص که نیاز به تلاش ذهنی دارد از نشانه‌های  کمبود منیزیم  در بدن است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان