تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

تشدید اعتراضات در آفریقای جنوبی

بازداشت جیکوب زولا رئیس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی خشم مردم این کشور را برانگیخت و بسیاری از معترضان را به کشتن داد. در این اعتراضات ۷۲ نفر کشته شدند.

تشدید اعتراضات در آفریقای جنوبی

رویداد۲۴ مژده کریمی: بدنبال بازداشت جیکوب زوما رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی و گسترش اعتراضات و درگیری‌های شدید میان معترضان و پلیس بیش از ۷۰ نفر کشته شدند. بدنبال این خشونت‌ها ۱۰۰۰ نفر توسط پلیس بازداشت شدند.

به گزارش الجزیره در اواخر روز سه‌شنبه در چندین منطقه آفریقای جنوبی معترضان با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند. آن‌ها مراکز خرید را غارت کردند.

در کشوری که۵۹٫۶ میلیون تن شهروند دارد و چهارمین کشور پر جمعیت در آفریقای زیر صحرا محسوب می‌شود ناامیدی‌ها بر سر فقر و نابرابری به بدترین ناآرامی‌های این کشور در سال‌های گذشته منجر شده است.

تشدید اعتراضات در آفریقای جنوبیشهروندان ناراضی هنگام مقابله با افسران پلیس در ورودی یک مرکز تجاری نیمه غارت شده در به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می کنند

پلیس آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد" تعداد کل افرادی که از آغاز این اعتراضات تاکنون قربانی خشونت‌ها شدند به ۷۲ نفر رسیده است. "

در این بیانیه آمده است که "بسیاری از این کشته شدگان در حادثه هجوم و غارت مغازه‌ها و مراکز خرید جان خود را از دست دادند و برخی دیگر از معترضان در طی انفجار و تیراندازی به سمت خودپرداز‌های بانکی کشته شدند."

یکی از مقامات مسئول استان کوازولو-ناتال در آفریقای جنوبی به مطبوعات گفته است که " بسیاری از معترضان در حین غارت مواد غذایی، وسایل برقی، مشروبات الکلی و لباس از مراکز خرده‌فروشی در این شلوغی‌ها زیر دست و پا لگدمال شدند و مردند. "

این مقام مسئول ادامه داد" حوادث روز گذشته غم و اندوه سنگینی بهمراه داشت. تعداد کشته شدگان تنها در استان کوازولو-ناتال ۲۶ نفر است. تعداد زیادی از آن‌ها هنگام غارت مغازه‌ها لگدمال شدند و جان‌باختند."


بیشتر بخوانید: تظاهرات خشونت‌آمیز در آفریقای جنوبی


این خشونت‌ها با زندانی کردن جیکوب زوما رئیس‌جمهور سابق این کشور از هفته گذشته آغاز شده است و معترضان در خیابان‌ها آشوب به پا کردند.

تاثیرات ناشی از محدودیت‎‌های کرونایی اوضاع اقتصادی این کشور را بدتر کرده است و فقر و نداری این مردم را شدت بیشتری بخشیده است.

در تصاویر روز عکس‌هایی از اعتراضات مردم آفریقای جنوبی را که در پی بازداشت جیکوب زولا به خشونت و غارت مراکز خرید کشیده شد را ببینید.

منبع: ALJAZEERA

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان