تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

حمله خانواده‌های جانباختگان انفجار بیروت به خانه وزیر کشور

خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت در اعتراض به تصمیم محمد فهمی وزیر کشور لبنان در ارتباط با توقف ادامه تحقیقات درباره بزرگترین انفجار غیر هسته‌ای تاریخ که در بیروت اتفاق افتاد در مقابل خانه او تجمع کردند.

حمله خانواده‌های جانباختگان انفجار بیروت به خانه وزیر کشور

رویداد۲۴ مژده کریمی: با توقف ادامه تحقیقات درباره انفجار بیروت خانواده‌های قربانیان این حادثه محل زندگی وزیر کشور در بیروت را محاصره کردند. به گزارش خبرگزاری الجزیره پلیس لبنان با گاز اشک‌آور خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت که در مقابل خانه محمد فهمی وزیر داخلی کشور تجمع کرده بودند را متفرق کرد. در این درگیری ۲۰ نفر زخمی شدند. 

معترضان روز سه شنبه خواستار پایان دادن به آنچه که آن‌ها مانع تحقیقات در مورد انفجار بیروت که احتمالا یکی از بزرگترین انفجار‌های غیر هسته‌ای در تاریخ است، شدند.

انفجار بیروت


بیشتر بخوانید: زخم‌ها گواه بزرگی انفجار بیروت

ویرانه‌های بیروت در یک نگاه

بیروت پیش و پس از انفجار


خانواده‌های قربانیان تابوت‌های خالی به همراه داشتند و سپس آن‌ها را به حیاط ساختمان انداختند و با محافظین برای برگزاری یک مراسم تدفین نمادین راهی شدند.

انفجار عصر روز ۴ آگوست ۲۰۲۰ در شهر بیروت پایتخت لبنان اتفاق افتاد. این انفجار که علت آن ذخیره ۲۷۵۰ تن آمونیوم نیترات بود که به مدت شش سال در گمرک بندر بیروت بدون ایمنی کافی نگهداری شده بود ۲۲۰ کشته برجای گذاشت و ۷۰۰۰ نفر را زخمی کرد. در این حادثه ۸۰ نفر مفقود شدند.

به گزارش رویداد۲۴ تریسی نیگیر زن لبنانی که فرزند سه ساله‌اش را در بدنبال این انفجار مهیب از دست داده است در این تجمع شرکت کرده و می‌گوید «او بار دیگر ما را کشت.» این زن همچون دیگر کسانی که عزیزان‌شان را در این حادثه از دست دادند نسبت به تصمیم محمد فهمی وزیر کشور اعتراض دارد.

معترضان با در دست گرفتن تصاویر قربانیان در مقابل محل اقامت وزیر کشور خواستند به دستگاه قضایی اجازه پیگیری و بازجویی از عباس ابراهیم، مدیرکل دستگاه امنیت ملی این کشور را بدهد.

طارق‌البیطار بازپرس پرونده انفجار بیروت در اوایل جولای ۲۰۲۱ از محمد فهمی وزیر کشور لبنان خواسته بود اجازه دهد از عباس ابراهیم، مدیر کل دستگاه امنیت ملی لبنان و پنج تن از فرماندهان امنیتی و نظامی این کشور از جمله جان قهوجی، فرمانده سابق ارتش بازجویی کند.

خانواده‌های قربانیان از اقدام جسورانه طارق‌البیطار قدردانی کردند. همچنین البیطار لغو مصونیت پارلمانی سه وزیر سابق را جهت بازجویی از آن‌ها دراین پرونده خواستار شد و اعلام کرد که قصد دارد از حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان نیز بازجویی کند.

معنترضان با اسپری رنگ قرمز کلمه «قاتل» را در ورودی ساختمان محل زندگی محمد فهمی نوشتند  این درحالی بود که مردان معترض هم گوجه فرنگی به سمت خانه وزیر کشور پرتاب می‌کردند. ابراهیم هوتیت که برادرش در انفجار کشته شد در این تجمع گفت که «محمد فهمی ما تو را تنها نخواهیم گذاشت. مصونیت پارلمانی وزیران را لغو کن.»

در تصاویر روز عکس‌هایی از تجمع خانواده‌های لبنانی که عزیزان‌شان را در انفجار ۴ آگوست ۲۰۲۰ بیروت از دست دادند را ببینید.

منبع: ALJAZEERA

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان