تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
یک‌ماه پس از انفجار؛

جستجوی زندگی زیر آوارهای بیروت

انفجار بیروت در ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ در بیروت پایتخت لبنان رخ داد. اکنون یکماه از این انفجار مهیب می‌گذرد و تیم نجات همچنان در آوار‌های این شهر در جستجوی زندگی‌های از دست رفته هستند.
انفجار بیروت
رویداد ۲۴ انفجار بندر بیروت عصر روز ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در بندر بیروت واقع در بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقهٔ اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. این انفجار بسیار قدرتمند باعث کشته شدن ۲۲۰ نفر و زخمی شدن حدود ۷۰۰۰ نفر و مفقود شدن بیش از ۱۱۰ نفر شد و همچنین بر اساس اعلام فرمانداری بیروت، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شده‌اند. شدت انفجار (معادل ۱٫۲ کیلوتن تی‌ان‌تی) به حدی بود که به عنوان یکی از قوی‌ترین انفجار‌های غیرهسته‌ای تاریخ محسوب می‌شود به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، شدت انفجار، معادل زمین لرزه‌ای به قدرت ۳٫۳ ریشتر بوده‌است که در ترکیه، سوریه، اسرائیل، بخش‌هایی از اروپا احساس شد و صدای آن در جزیره قبرس در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شنیده شد.
بیشتربخوانید: انفجار مهیب در بیروت

علت انفجار ذخیره ۲۷۵۰ تن آمونیوم نیترات بود که به مدت شش سال در گمرک بندر بیروت بدون ایمنی کافی نگهداری شده بود. در پی انفجار دولت لبنان به مدت دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد. متعاقباً، اعتراضات گسترده مردمی در خصوص بی کفایتی دولت در جلوگیری از این حادثه بروز کرد و در نتیجه این فشار، در ۱۰ اوت دولت لبنان استعفا کرد و کمی پس از آن نخست‌وزیر، حسان دیاب، نیز استعفا داد. اکنون یکماه از این انفجار مهیب می‌گذرد و تیم نجات همچنان در آوارهای این شهر در جستجوی زندگی‌های از دست رفته هستند. در تصاویر روز عکس‌های ویرانه‌های بیروت را یکماه پس از این انفجار بزرگ ببینید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، عکس روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان