تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

واکنش عضو مجلس خبرگان به اعتراضات خوزستان: انگلستان، عربستان و آمریکا مردم را تحریک به ناامنی و هیاهو می‌کنند

آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: ادامه دادن تجمات به مصلحت مردم نیست چون موردسوءاستفاده جریانات مشکوک و دشمنان قرار می‌گیرد.

 اعتراضات خوزستان

رویداد۲۴ آیت الله  محسن حیدری جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: صدای مردم به مسئولین رسیده و امید است وعده های آنها به ویژه در خصوص متوقف کردن پروژه های انتقال و رهاسازی آب برخی سدهای بالادستی کرخه محقق شود و بحران آب به پایان برسد.

وی افزود: ادامه دادن تجمات به مصلحت مردم نیست چون مورد سوءاستفاده جریانات مشکوک و دشمنان قرار می‌گیرد و کشورهایی مانند انگلستان، عربستان وآمریکا، حرکت‌های مجازی و شبکه‌های ضدایرانی مردم را تحریک می کنند که نا امنی و هیاهو ایجاد شود.

آیت الله حیدری ادامه داد: ناامنی‌ها باعث ریخته شدن خون افراد بی گناه و ورود مسلحانه افراد تجزیه طلب و منافق می‌شود که دود این سرو صداها به چشم مردم رفته و مشکلات آنها با این تجمعات و اعتراضات حل نشده بلکه پیچیده تر خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عقل و شرع اقتضا می کند مردم صف خود را از اعتراضگران جدا کنند تا مسئولان افراد معترض را از  افراد دارای مطالبات آرام تشخیص دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از آنجایی که آب یک مساله حیاتی است مطالبه گری مردم به حق است، مسئولان نیز جواب دادند و اقدامات مثبتی به انجام رسانده اند.


بیشتربخوانید: تیر نزنید، ما مسالمت آمیزیم!/ معترضان خوزستانی چه می‌گویند؟


وی بیان کرد: سپاه، بسیج و ستاداجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز وارد میدان شده و اقدامات خوبی از جمله اعزام تانکرهای آب به روستاهای بی آب انجام شده است.

در پی خشکسالی و تنش آبی در خوزستان جمعی از مردم که بیشتر از قشر کشاورز و دامدار هستند به دلیل نگرانی از وضعیت دام و زمین های زراعی خود طی روزهای گذشته درخواست و مطالبه رهاسازی آب را داشته اند.

بر اساس این گزارش، شهرستان دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد در غرب خوزستان واقع است که رودخانه کرخه از میان این شهرستان عبور می کند، در پی کم آبی رودخانه کرخه و برای تامین آب مورد نیاز دامداران و کشاورزان در چند روز گذشته از سد کرخه آب رهاسازی شد.

پس از سه هفته از تنش آبی در شهرستان دشت آزادگان با رهاسازی آب از سد کرخه، روز چهارشنبه آب به رفیع ، بستان ، سوسنگرد و برخی از نقاط این شهرستان رسید.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
الان با اب تانکر مسئله اساسی اب انها حل شد؟؟؟
هیوا پریشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
جناب حجت‌الاسلام والا به پیر به پیغمبر به اونی که شما قبولش داری و ما نمی شناسیم، این مردم معترض ایرانی هستن فقط اعتراض به اوضاع نابسامان، و بدبختی و فلاکتی که دچار اون شدن، دارن، بخدا نه انگلیس نه آمریکا نه اسراییل رو نه قبول دارن و دنباله رو اونا، فقط دنبال یه زندگی با شرافت در خور یه ایرانی هستن، چرا هروقت که مردم معترض میشن پای اونارو وسط می‌کشید، شما که آیت الله هستید بهتر از من عامی می‌دانی که خود پیغمبر گفتن فقر که از هر دری بیاد ایمان از در دیگه خارج می‌شود، انصافاً خودتان قضاوت کنید کسی که به مرز فلاکت برسه دیگه چیزی براش مهم هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
جناب آقای حیدری!
وقتی ویروس، میکروب و یا الم والتهابی وارد بدن می شود، واکنش طبیعی بدن سالم این است که که شروع به:بی قراری، تب و لرز، ضعف و غش، تورم و درد نماید که مریض و طبیب: موضع، آثار، نوع درد و درمان را تشخیص داده و شروع به پیشگیری مناسب و اقدامات اولیه و درمان و جراحی نمایند نه اینکه ساکت و آرام در کنج خانه بنشیند و هیچ عکس العملی نشان ندهد و عاقبت باعث از بین رفتن عضو و یا فوت بیمار بشود.
جناب آقای حیدری عزیز! اعتراض و مطالبه مسالمت آمیز به هر شکلش، حق مسلم مردمی است که احساس می کنند مطالبه و حرفشان از طرف حاکمیت شنیده نمی شود چه برسد به بحران های خانمان بر اندازی مثل بحران های خوزستان که داد و فغان اموات را نیز در می آورد چه رسد به مردم مصیبت زده و رنج کشیده، و این وظیفه دستگاه های متعدد و مدعی است که پیشاپیش:گروه ها، جریانات و افراد معاند نظام را شناسایی و پیوسته رصد نماید و در این مواقع مانع موج سواری آنها شود نه اینکه به جای پرداختن به این وظیفهٔ ذاتی خود، پیوسته منتقدان فکری و سیاسی و مخالفین مشی و ممشاء اجرایی جامعه را رصد نمایند که منجر به جمود فکری و اندیشه ای جامعه شوند که در نهایت نتیجه اش این می شود که شما به ظاهر عالم دینی به جای اینکه هدایتگر و پیشتاز مطالباتبه حق و واقعی مردم باشید! با تمسک به شرع و فرع از مردم مطالبه گر می خواهید دست از مطالبات خود بردارند و تحمل کنند
نظرات شما
پیشخوان