تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

منتظر سقوط عجیب طلا باشید

اگر کمیته بازار باز فدرال رزرو در جلسه روز چهارشنبه خود، ادامه کاهش خرید اوراق را به افکار عمومی القا کند، احتمال دارد تقویت دلار ادامه یابد و طلا تضعیف شود.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ قیمت طلا در طول معاملات روز گذشته روند نزولی را دنبال کرد و زیر ۱۸۰۰ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز حدود ۱۷۹۸ دلار بود و روند نوسانی را دنبال کرد.

قیمت طلا در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۱۷۹۶ دلار قرار گرفت.

    انقباضی شدن سیاست‌های فدرال رزرو و واکنش طلا

    جلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. احتمالا خروجی این جلسه روند قیمتی فلز گرانبها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی احتمال می‌دهند در این جلسه باور به اینکه فدرال رزرو به سمت کاهش خرید اوراق حرکت خواهد کرد، تقویت شود.

    کاهش خرید اوراق توسط فدرال رزرو می‌تواند به انقباضی شدن سیاست‌های فدرال رزرو تعبیر شود و تقویت دلار و به تبع آن تضعیف طلا را به دنبال داشته باشد. از این رو این جلسه برای بازار طلا اهمیت زیادی دارد.


    بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت طلا با حذف مالیات


    بازدهی مثبت ۲۵ درصدی بیت کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت

    قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۴۴ دقیقه صبح به وقت ایران ۳۷ هزار و ۲۲۲ دلار ثبت شده بود، بازدهی ۲۴ ساعته این ارز دیجیتال منفی بود، اما قیمت بیت کوین نسبت به ۷ روز گذشته حدود ۲۵ درصد رشد داشت. بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۰ هزار و ۵۰۰ دلار ثبت شده بود. این بیشترین قیمت بیت کوین طی ۶ هفته اخیر بود.

    بیت کوین دلار

    برخی گزارش‌ها می‌گویند احتمال دارد که تا پایان سال جاری شرکت آمازون ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت قبول کند. جهش قیمتی بیت کوین تحت تاثیر این خبر اتفاق افتاد.

    بیت کوین تنها ارز دیجیتالی نبود که تحت تاثیر این خبر رشد کرد، در ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران قیمت اتریوم نسبت به ۷ روز گذشته نزدیک به ۲۶ درصد بالاتر بود. البته بازدهی ۲۴ ساعته اتریوم نیز مانند بیت کوین منفی بود. قیمت اتریوم در ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران در حوالی ۲ هزار و ۲۱۵ دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن حدود ۲۵۸ میلیارد دلار ثبت شده بود.

    منبع: اقتصاد نیوز
     
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: طلای جهانی
    نظرات شما
    پیشخوان