تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار و طلا در روز‌های آینده

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه حباب سکه به ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: قیمت سکه تمام طرح جدید طی یک هفته گذشته با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی روبرو بوده و در این رابطه اگر قیمت دلار دوباره با افزایش روبرو شود، قیمت سکه نیز از این موضوع، تاثیر خواهد پذیرفت.

قیمت دلاررویداد۲۴ قیمت دلار در فاصله یک هفته تا مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی حوالی مرز ۲۵ هزار تومان نوسان می‌کند. از نگاه برخی از کارشناسان با آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد.

معامله‌گران با درنظر گرفتن همین احتمال، فعلا بی‌خیال خرید‌های سنگین شده‌اند. آن‌ها دوست ندارند در برهه فعلی دلار را ۲۵ هزار تومان یا با قیمت‌های بالاتر بخرند و یک ماه دیگر شاهد سوختن سرمایه‌شان باشند.

در کنار این حرف‌ها و در کنار پالس‌های مثبت گاه و بیگاه برجامی، چند روزی می‌شود که حرف از حضور نماینده پادشاه عربستان سعودی در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به میان آمده. بعد از پنج سال و نیم زمزمه‌هایی از بازگشایی سفارت طرفین در خاک یکدیگر به گوش می‌رسد و علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم نیز اعلام کرده که نگاهمان به مذاکرات با عربستان مثبت است. همین‌ها فعلا افسار دلار را نگه داشته‌اند و خبری از افزایش قیمت نیست.

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه با آغاز به کار بازار داخلی بعد از تعطیلات یک هفته کرونایی قیمت دلار با افزایش روبرو شد، گفت: با توجه به اینکه به صورت سنتی بازار داخلی سکه و طلا از دو عامل قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در بازار داخلی تاثیر می‌پذیرد، همگام با افزایش قیمت دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی، قیمت طلا و سکه نیز از این موضوع تأثیر پذیرفت و با رشد قیمت روبرو شد.

وی افزود: به دلیل تعطیلات شش روزه دلار با حجم بالایی از تقاضا مواجه شد و همین عامل باعث شد که دوباره قیمت ارز به کانال ۲۵ هزار تومانی وارد شود، اینکه آیا دلار کاهش قیمت خواهد داشت و به کانال ۲۴ هزار تومانی بازخواهد گشت، بستگی به وضعیت تقاضا در بازار دارد و الان نمی‌توان این موضوع را پیش بینی کرد، در چنین شرایطی سکه نیز به کانال ۱۱ میلیون تومان نزدیک شد، به طوری که در معاملات روز دوشنبه سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

وی اضافه‌کرد: همچنین سکه تمام طرح قدیم۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه و نیم سکه نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت خوردند، سکه‌های گرمی بانک مرکزی نیز ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۲۵ هزار تومانی، یک میلیون و ۷۵ هزار تومان معامله شد، از سوی دیگر در معاملات روز دوشنبه بازار سکه و طلا از تقاضای چندانی برخوردار نبود و تنها در بازار به دلیل نیاز‌هایی که وجود داشت، تقاضا برای دلار به چشم می‌خورد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه حباب سکه به ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: قیمت سکه تمام طرح جدید طی یک هفته گذشته با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی روبرو بوده و در این رابطه اگر قیمت دلار دوباره با افزایش روبرو شود، قیمت سکه نیز از این موضوع، تاثیر خواهد پذیرفت.

کشتی‌آرای با بیان اینکه قیمت جهانی طلا با نوسان چندانی روبرو نبوده است، بیان کرد: با توجه به اینکه طلا طی روز‌های گذشته در کانال ۱۸۰۰ دلاری در نوسان بوده، به نظر نمی‌رسد، در روز‌های پیش رو نیز قیمت اونس جهانی از رقم ۱۸۱۵ دلار تجاوز کند، با توجه به چنین موضوعی در حال حاضر تنها عاملی که می‌تواند قیمت طلا و سکه را در بازار داخل تحت تاثیر قرار دهد، قیمت ارز در بازار داخلی است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین با اشاره به اینکه شش ماه آینده مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف خواهد شد، خاطرنشان کرد: این موضوع تاثیری در قیمت طلا ندارد بلکه در هزینه تمام شده خرید طلا برای مصرف کننده تاثیرگذار بوده و این هزینه را برای مردم کاهش خواهد داد، بنابراین با توجه به چنین موضوعی اقبال برای خرید طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

وی گفت: با حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، تقاضا برای خرید طلای آبشده از بین خواهد رفت. زیرا که علت جذابیت خرید طلای آبشده توسط مردم، عدم اخذ مالیات بر ارزش افزوده بود، حال در چنین شرایطی، مردم دیگر ریسک خرید طلای آبشده را خیلی کمتر از گذشته خواهند پذیرفت و همان طلای مرسوم و متداول را خریداری خواهند کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار ، بازار ارز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان