تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

پنج ضدآفتاب طبیعی برای پوست

اگرچه همه افراد در معرض آفتاب و آفتاب سوختگی قرار ندارند، ولی در روز‌های گرم تابستان این مشکل به هیچ‌وجه دور از ذهن نیست؛ پس بهتر است پیش از اینکه دچار آفتاب‌سوختگی شوید از بروز آن جلوگیری کنید و با درمان خانگی و طبیعی آن به‌وسیله مواد غذایی آشنا شوید.

پنج ضدآفتاب طبیعی برای پوست

رویداد۲۴ برخی از پژوهشگران نظریه‌ای ارائه کرده‌اند که می‌گوید: ما «ساعت پوست» داریم. این پژوهش که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، نشان داد آنزیمی که می‌تواند آسیب‌دیدگی پوست ناشی از اشعه‌ی فرابنفش را بهبود ببخشد، چرخه‌ی تولید روزانه دارد.

سعی کنید به جای مصرف میان‌وعده‌های مضر در ساعت‌های نامناسب مانند ساعات پایانی شب، مواد غذایی زیر را به وعده‌ی روزانه‌تان اضافه کنید چرا که برای پوست مفیدند و با مصرف آن‌ها، می‌توانید یک رژیم غذایی حاوی ضد آفتاب‌های طبیعی داشته باشید.

۱) بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مقابله کنند. همچنین بلوبری منبع غنی ویتامین C است که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. می‌توانید بلوبری را در وعده‌ی صبحانه مصرف کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

۲) هندوانه

هندوانه دارای لیکوپن است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد لیکوپن، می‌تواند اشعه‌ی فرابنفش با طول موج کوتاه (UVB) و بلند (UVA) را جذب کند. بعد از چند هفته مصرف روزانه‌ی هندوانه، لیکوپن به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند. برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی مربوط بابه بالارفتن سن، مصرف هندوانه می‌تواند به تنهایی تأثیرگذار باشد.


 بیشتر بخوانید: توصیه‌های مفید برای خوابیدن در گرمای شدید


۳) چای سبز

در یک مطالعه‌ی جانوری مشخص شد که چای سبز، صدمات پوستی ناشی از اشعه‌ی UVA را کاهش می‌دهد و از پوست در برابر کاهش کلاژن محافظت می‌کند. بیشتر پروتئین‌ها در بدن ما از نوع کلاژن هستند. این پروتئین نقش مهمی در سلامت و تقویت پوست دارد.

۴) امگا۳

گردو، شاه‌دانه، بذر کتان و دانه‌ی چیا حاوی اسید‌های چرب امگا۳ هستند. مصرف این چربی‌ها برای حفظ سلامتی لازم و برای پوست هم مفید است. ماهی و تخم مرغ هم منبع غنی اسید‌های چرب امگا۳ هستند. امگا۳ به حفظ سلامتی پوست کمک می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

۵) هویج و سبزیجات برگ‌دار

بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که نقشی حیاتی در سلامتی پوست دارد. دریافت بتاکاروتن به مدت ۱۰ هفته موجب می‌شود تا این ماده به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند. هویج و سبزیجات برگ‌دار (کلم‌برگ و اسفناج) حاوی بتاکاروتن هستند. این سبزیجات دارای لوتئین و زآگزانتین نیز هستند که به عنوان ترکیباتی مؤثر در محافظت از پوست شناخته می‌شوند و از ایجاد چین و چروک، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و حتی ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کنند.

منبع: هلث‌لاین 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت ، سلامت
نظرات شما
پیشخوان