تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

آخرین نوسانات قیمتی بیت کوین در بازار

فارس به نقل از فارکس استریت نوشت: بیت‌کوین ماه آگوست را خوب آغاز کرد، اما باید دید تا کدام بازه قیمتی پیش می‌رود.

قیمت بیت کوینرویداد۲۴ بیت‌کوین ماه آگوست میلادی را با قیمت بالای ۴۱ هزار دلار آغاز کرد و می‌خواهد به روند افزایش قیمت خود با توجه به پیشران‌های فاندامنتال و تکنیکال ادامه دهد.

همین دیروز بود که قیمت بیت‌کوین ۴۲ هزار و ۴۰۰دلار را لمس کرد و به بالاترین میزان از روز ۲۰ می تا کنون رسید.

با این حال اما هزار دلار عقب‌نشینی کرد و روز گذشته را با ۴۱ هزار و ۴۰۰ دلار بست. با بررسی قیمت بیت‌کوین طی دو ماه گذشته به این نتیجه می‌رسیم که بخشی از بیت‌کوین‌دارها اقدام به شناسایی سود کرده‌اند.

یکی از دلایل این مسأله می‌تواند هشدارهای بانک مرکزی چین باشد که اعلام کرده که همچنان به مقابله با فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی ادامه داده و حتی این مسأله ممکن است، دلیل عقب‌نشینی قیمت بیت‌کوین در یک بازه زمانی طی هفته‌های گذشته باشد.

با توجه به افزایش تقاضا از سوی مؤسسات مالی فضای بیت‌کوین مثبت به نظر می‌رسد، به گونه‌ای که بلومبرگ گزارش داده آلمان از فردا قصد دارد قانونی را اجرا کند که بر مبنای آن مؤسسات مالی می‌توانند ۲۰ درصد دارایی خود را به ارزهای مجازی تبدیل کنند.

چند روز پیش هم با انتشار شایعه‌ای مربوط به آمازون و اینکه این شرکت می‌خواهد فضا را برای فروش بر مبنای ارزهای مجازی فراهم کند باعث شد تا قیمت بیت‌کوین رشد کند البته آمازون پس از حدود یک روز این شایعات را رد کرد، اما این مسأله نتوانست جلوی رشد قیمت بیت‌کوین را بگیرد.


بیشتر بخوانید: قیمت روز بیت کوین و ارز‌های دیجیتال


با بررسی روند روزانه قیمت بیت‌کوین به این نتیجه می‌رسیم که ممکن است این ارز مجازی بر مبنای اندیکاتور (شاخص) متوسط متحرک روزانه یک پله دیگر رشد کرده و به ۴۴ هزار و ۷۵۰ دلار برسد.

البته ممکن است بیت‌کوین روی قیمت ۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار با یک مقاومت نسبتا سخت روبه‌رو شود. در صورتی که بتواند این مقاومت را بشکند، ممکن است قیمت آن تا ۴۳ هزار و ۵۸۰ دلار نیز بالا رود.

اما در صورت شکست در عبور از این مقاومت قیمت آن ممکن است، یک پله تا مرز ۴۱ هزار دلار سقوط کرده و حتی تا ۳۹ هزار و ۹۹۰دلار هم پایین بیاید.

البته قوی‌ترین سطح حمایت کنونی برای بیت‌کوین فعلا روی ۳۵ هزار دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان