تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
وال‌استریت ژورنال گزارش داد

فرودگاه امام (ره) هاب لجستیکی منطقه با سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها

وال‌استریت ژورنال طی گزارشی به فرصت‌های تازه در حوزه املاک و مستغلات که پس از رفع تحریم‌ها در ایران فراهم‌شده، پرداخته و نوشت: برنامه‌ها در حال انجام است تا فضایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی تهران به هاب لجستیکی تبدیل شود که می‌تواند با هاب‌های لجستیکی در ترکیه و دبی رقابت کند.
رویداد۲۴- وال‌استریت ژورنال طی گزارشی به فرصت‌های تازه در حوزه املاک و مستغلات که پس از رفع تحریم‌ها در ایران فراهم‌شده، پرداخته و نوشت: برنامه‌ها در حال انجام است تا فضایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی تهران به هاب لجستیکی تبدیل شود که می‌تواند با هاب‌های لجستیکی در ترکیه و دبی رقابت کند.

به گزارش رویداد۲۴به نقل از وال‌استریت ژورنال، توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات پروژه بزرگ بعدی خود را یافته‌اند: ایران.

توافق هسته‌ای یک‌ساله تهران که با محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی که امکان انجام تجارت در این کشور را کاهش داده بود را لغو کرده است. حال، مدیران و مشاوران توسعه هتل‌ها و فروشگاه‌های بزرگ از اروپا و خاورمیانه برای کسب سود از این فضای جدید به سمت ایران هجوم برده‌اند.

توسعه‌دهندگان املاک در حال شرط‌بندی روی تهران هستند، درحالی‌که برخی شرکت‌های اروپایی در حال اجاره املاک اداری در این کشور هستند. برنامه‌ها در حال انجام است تا فضایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی تهران به هاب لجستیکی تبدیل شود که می‌تواند با هاب‌های لجستیکی در ترکیه و دبی رقابت کند.

جغرافیای ایران، قشر متوسط رو به رشد و منابع طبیعی، این کشور را به هدف وسوسه‌انگیزی برای شرکت‌های بین‌المللی تبدیل کرده که سال‌های طولانی را در حاشیه زمان گذرانده‌اند. پس از چند دهه انزوا، تقاضا برای کالاهای مصرفی خارجی در این کشور 80 میلیون نفری رو به افزایش است.

برخی تحریم‌های آمریکا هنوز اجرایی می‌شود و همین امر شرکت‌های آمریکایی را فعلاً از توسعه فعالیت‌ها در ایران دلسرد کرده است. تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی در بخش‌هایی مانند انرژی و بهداشت و درمان نیز در حال عقب‌نشینی هستند.

نخستین پیشنهاددهندگان شامل شرکت‌های صنعت هتلداری مانند آکور فرانسه (مالک بیش از ۴۲۰۰ هتل)، ملیا در اسپانیا و گروه هتلداری اشتاینگن برگر آلمان می‌شوند. 

توسعه‌دهندگان ساختمان‌های اداری و مراکز لجستیک ازآن‌جهت فرصت‌هایی را در ایران می‌بینند که توسعه در این بخش در زمان تحریم بسیار محدود بوده است. انتظار می‌رود تقاضا برای مکان، همزمان با تداوم ارتقاء روابط تجاری افزایش بیابد. 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان