تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

جزییات برنامه زاکانی برای شهرداری تهران

تنها کاندیدای شهرداری تهران برنامه‌های خود را در صحن شورا برای اداره مدیریت شهری ارائه کرد.

برنامه زاکانی برای شهرداری تهران

رویداد۲۴ صبح امروز علیرضا زاکانی،تنها کاندیدای شهرداری تهران برنامه خود را در صحن شورا قرائت کرد.

او ضمن ارائه برنامه‌های خود برای شهرداری تهران با بیان اینکه از مردم قم پوزش میطلبم،گفت:سعی می‌کنم به وظایف خود نسبت به قم عمل کنم.از کاندیداهای شهرداری به نیکی یاد کرده و امیدوارم بتونیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

زاکانی ابتدا چالش‌های شهر و شهرداری تهران را برشمرده و 350 روز هوای غیرپاک، 56 درصد از درآمدها حاصل از فروش تراکم، رانت خواری، فساد و عدم شفافیت کافی اداری، بدهی 70 هزار میلیاردی، ساختار فربه سازمانی، تعداد بالای پروژه‌های نیمه تمام و بافت فرسوده و ... را به عنوان مشکلات اساسی برشمرده است.

رییس اسبق بسیج به نتایج نظرسنجی‌هایی که در این دوره از مدیریت شهری شده اشاره کرده و تصویری از تهران که شهروندان تهرانی دارند، را بیان کرد.

او‌ گفت: ویژگی‌های شهر و شهرداری مطلوب در برنامه‌های زاکانی شهری پیشرفته با هویت ایرانی اسلامی، امن وایمن، مقاوم، هوشمند، زیبا، فرهنگی و با اصالت، منسجم با رفاه اجتماعی، عاری از نابرابری، شهروندمحور و مشارکت‌پذیر است.


بیشتر بخوانید: پشت پرده انتخاب زاکانی/ داریوش قنبری: با لابی گری نمی‌توان شهر را اداره کرد


زاکانی در حوزه شهرسازی و معماری مهم‌ترین چالش‌ها را عدم توجه به تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی عنوان کردو بر به‌روزرسانی طرح تفضیلی تأکید کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تکمیل نشدن فرآیند هوشمندسازی عوارض شهری و ساختمانی و عدم نظارت بر فرآیند صدور پروانه را از چالش‌های مهم این حوزه عنوان کرده و‌گفت: نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده حفاظت و صیانت از حریم شهری پایتخت، هوشمندسازی، ایجاد شفافیت و پایش مستمر فرآیندها در این حوزه از اهداف من است.

در حوزه ترافیک نیز توسعه، تجهیز و نگهداشت ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت عرضه و تقاضا، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی از جمله راهبردهای او در این حوزه است. در برنامه‌های او به دوچرخه اشتراکی و موتور برقی اشاره شد.

نماینده مردم قم در مجلس در فصل اجتماعی و فرهنگی برنامه‌های زاکانی، تأکید بر مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فقدان هویت دینی انقلابی و ملی شهر تهران است. تقویت مسجدمحوری و حفظ و ترویج آثار و ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و شهدا، ترویج و تسهیل در امر ازدواج، مقابله عمومی و محله محور با اعتیاد و طلاق، از برنامه‌های وی در این حوزه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
1
حاکم شهری که مرغابی بود بر سر آن شهر رسوایی بود
نظرات شما
پیشخوان