تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
به دنبال انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس

سفیر انگلیس هم به وزارت خارجه دعوت شد

دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امورخارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس را غیرقابل قبول دانست.

سفیر انگلیس هم به وزارت خارجه دعوت شد

رویداد۲۴  به دنبال انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس، امروز دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه، با غیر قابل قبول دانستن این اقدام که باعث جریحه دار شدن احساسات و غرور ملی مردم ایران شده، تاکید کرد مردم بزرگ ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که هر گونه تحرکات زاییده تفکرات استکبارمآبانه را قویا مردود شمرده و در برابر آن ایستادگی می‌کنند.

سفیر انگلیس در پاسخ ضمن ابراز تاسف از سوء تفاهم بوجود آمده اظهار داشت: ضمن احترام به جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می‌کنم هیچگونه قصد و نیت سوئی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا در صدد بوده اند تنها اتحاد روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

سفیر انگلیس در پایان ابراز امیدواری کرد بتواند در دوره ماموریتش در تهران، بر اساس جلب و ارتقاء احترام و اعتماد متقابل، به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

ساعتی پیش نیز سفیر روسیه در ایران به وزارت خارجه دعوت شده بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
دعوت شد؟؟؟ یعنی اینقدر دچار ترس شده آید که نمی گویید احضار شد ؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان