تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

سفیر روسیه به وزارت خارجه فراخوانده شد

سفیر فدراسیون روسیه در تهران برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امورخارجه دعوت شد.

سفیر روسیه به وزارت خارجه فراخوانده شد

رویداد۲۴ سفیر روسیه در این ملاقات تصریح‌کرد که قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.

سفیر روسیه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و مراودات عمیق و دوستانه بین دوکشور تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می‌نمایم.


بیشتر بخوانید: معنای عکس جنجالی سفارت روسیه در تهران/ ائتلاف دیپلماتیک بین‌المللی علیه ایران در حال شکل گیری است؟


مدیرکل اوراسیای وزارت امورخارجه نیز پس از شنیدن توضیحات سفیر، ضمن تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه به وی یادآوری کرد که انتشار این عکس ولو با قصدی که عنوان شد قابل پذیرش نبوده و توجه لازم به مقتضیات تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشور میزبان از جمله مواردی است که میبایست مورد توجه دقیق سفرا قرار گیرد. در این ملاقات همچنین تاکید شد ملت بزرگ ایران طی ۴۲ سال گذشته به کرات ثابت کرده اند که استقلالی که با جانفشانی‌ها و مقاومت‌های تاریخی به دست آورده اند را با تمام دقت و جدیت محافظت کرده و به عنوان یک کشور مقتدر روابط خود با کشور‌های دیگر را مبتنی بر عزت ملی تنظیم می‌نمایند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزارت خارجه ، روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
جرات ندارن بنویسن وبگن احضار شد مینوسن فراخوانده شد یا دعوت شد.از کی تا حالا یک سفیر به وزارتخانه دعوت میشه.برای اعتراض یه یک عمل حتما دعوتتون همراه با پذیرایی با گل وشیرینی بوده
نظرات شما
پیشخوان