تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رابرت مالی:

برنامه‌هایی برای عدم توافق ایران و آمریکا آماده می‌شود/ سرنوشت برجام یک علامت سوال بزرگ است

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، گفته است که آینده توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام با «علامت سوال بزرگی» روبرو است.

مذاکرات احیای برجام در وین

رویداد۲۴ نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با پولیتیکو گفت به دلیل عدم تعامل ایران٬ مساله بازگشت به توافق چند جانبه بین‌المللی برجام «چیزی نیست که ما بتوانیم آن را کاملاً کنترل کنیم.»

رابرت مالی گفت اگر در ماه‌های آینده ایران و آمریکا نتوانند به توافقی دست یابند٬ تیم ما در حال آماده کردن برخی برنامه‌ها (و طرح‌ها) جهت وضعیت‌های احتمالی است.

او اضافه کرد، یکی (از طرح‌ها) این است که تهران و واشینگتن یک توافق کاملا جداگانه‌ای را امضا کنند که دارای مفاد متفاوتی با توافق کنونی(برجام) باشد. (طرح ) دیگر این است که پاسخ‌های تنبیهی با همکاری متحدان اروپایی (علیه ایران) اعمال شود.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران توضیح بیشتری در خصوص این اقدامات تنبیهی ارائه نکرده است.

رابرت مالی در این مصاحبه حاضر نشده است به پرسش درباره اینکه چند درصد احتمال دارد آمریکا به برجام برگردد، پاسخ دهد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران تاکید کرد، اگر به شما یک درصدی بدهم، این موضوع کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

او با این حال تصریح کرد٬ متغیرهای نامعلوم این است که ایرانی‌ها چه کارهایی را انجام خواهند داد و چه کارهایی را انجام نخواهند داد.

رابرت مالی گفته است، ما آماده ایم که مذاکرات را از سر بگیریم٬ یعنی اگر فکر می‌کردیم که (دستیابی به توافق) ممکن نیست، این کار را نمی‌کردیم.


بیشتر بخوانید: دولت رئیسی با برجام چه می‌کند؟/ مذاکره، فروپاشی یا اتلاف وقت؟


نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ادامه اظهار داشت که تاخیر به وجود آمده در مذاکرات احیای برجام به دلیل عدم اعتمادی است که در جریان کارزار «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ به وجود آمده و همچنین دوره انتقالی دولت در ایران است.

رابرت مالی در ادامه این مصاحبه خود گفته است، اما داشتن علامت سوال (درباره سرنوشت برجام) کاملاً توجیه دارد، چرا که اگر تاکنون به (توافق) نرسیده‌اید، گفت‌وگوها به درازا کشیده می‌شود. اگر برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت داشته باشد و ایران همچنان به برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز هسته‌ای ادامه دهد، تازه اگر به فعالیت‌های تحریک‌آمیز منطقه‌ای این کشور اشاره‌ای نکنیم، این، ما را به سمت دیگری هدایت می‌کند٬ یعنی از (دستیابی به ) توافق دور می‌شویم.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران همچنین اظهار داشت٬ این حداقل ما را نسبت به این واقعیت آگاه می‌کند که این یک توافق قطعی نیست، این پرسش مشروعی است که آیا قادر هستیم (به توافق) بازگردیم و این که آیا باید برای دنیایی آماده شویم که در آن ایران قصد ندارد حداقل نه به صورت واقع بینانه وارد (توافق برجام شود).

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
United States of America
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
0
علامت سوال بزرگی که رابرت مالی جرأت گفتن ان را ندارد همان دروغ بودن سلاح اتمیست.

و نه تنها رابرت مالی بلکه هیچ سیاستمدار و یا رسانه دیگری هم این جرأت را ندارد

از نظر دولتمردان اصلی و تصمیم گیر امریکا برجام مرده است و افراد درجه دو و درجه سه مثل رابرت مالی تلاش مذبوحانه ای می کنند که عملیات احیا را بر روی برجام انجام دهند و ان را زنده کنند، اما تلاششان بیهوده است.

در ضمن رابرت مالی یک بانکدار است . چکارش به برجام که مثلا یک موصوع هسته ایست.؟

و دخالتش در موضوع برجام نشان می دهد که برجام چقدر موضوع چرند و مزخرفیست و چه دروغ بزرگیست که با ان ملتها را درگیر یک بازی کثیف پایان ناپذیر کرده اند.

مطمئنا ریگی در کفششان است و اثار ترس و نگرانی در چهره رابرت مالی کاملا اشکار است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان