تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

دلار سقوط می‌کند؛ اما به یک شرط!

عده ای از فعالان عنوان می کردند در صورتی که بازارساز نرخ فروش دلار خود را بالای قیمت هرات قرار دهد، معامله گران از موقعیت خرید خارج خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت دلار

رویداد۲۴ «تا زمانی که دلار از محدوده مقاومتی سنگین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور نکند، اقدام به خرید دلار نخواهیم کرد». این صحبت کلی بسیاری از معامله گران بازار ارز در روز یک شنبه بود. از نگاه آن ها، بازار گام اول را برای افزایش قیمت برداشته است ولی برای رشد تقاضا نیاز است که قدم دوم نیز برداشته شود. گام اول حفظ مرز ۲۷ هزار تومانی بود که در روز یک شنبه رخ داد. گام دوم شکست محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی است.

کار دشوار معامله گران دلار

به گفته تحلیل گران فنی شکست دامنه ۲۵ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بسیار دشوار است و اسکناس آمریکایی به راحتی قادر به عبور از آن نخواهد بود. از نگاه آن ها، دلار در تعطیلات کرونایی با استفاده از جو هیجانی پیرامون اتفاقات افغانستان حدود هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رسانده است و اکنون در انتظار اصلاح قیمت و سودگیری از خریدهای پیشین است.


بیشتربخوانید: اتفاقی که قیمت دلار را بالا می‌برد!

شرط نزول قیمت دلار

عده ای از فعالان عنوان می کردند در صورتی که بازارساز نرخ فروش دلار خود را بالای قیمت دلار هرات قرار دهد، معامله گران از موقعیت خرید خارج خواهد شد. از نگاه آن ها بازارساز زمانی که از قیمت های بالا شروع به فروش می کند، قصد جدی برای پایین بردن قیمت و ضرری کردن معامله گران دارد. با این حال، در صورتی که دلار صرافی های بانکی پشت خط ۲۷ هزار تومانی باقی بماند،‌ دلار به اصلاح کوچکی اکتفا خواهد کرد و پس از آن بار دیگر در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت.

البته از دیروز برخی معامله گران سعی کردند با جوسازی پیرامون اخبار و شایعات سیاسی، جو فروش در بازار راه بیاندازند. ولی معامله گران به راحتی شایعات را قبول نکردند و به نظر می رسد به دنبال اخبار جدی تری هستند. برخی فعالان باور دارند، کم کم با آغاز به کار دولت رییسی سیگنال های از سرگیری مذاکرات به گوش خواهد رسید و به دنبال آن، اسکناس آمریکایی در موقعیت نزولی قرار خواهد گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان