تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

نماینده مجلس: برنامه اشتغال گزینه پیشنهادی وزیر کار بلندپروازانه است

نماینده مردم سمیرم در مجلس، وزیر پیشنهادی دولت در حوزه کار را مناسب این حوزه ندانست و گفت: برنامه اشتغال گزینه پیشنهادی دولت بلندپروازانه است.

نماینده مجلس: برنامه اشتغال گزینه پیشنهادی وزیر کار بلندپروازانه است

رویداد۲۴ اصغر سلیمی در نشست علنی مجلس در جریان بررسی صلاحیت حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه‌های وی، گفت: وزارت یاد شده دارای مشغله‌های بسیاری است و برای اداره آن نیاز به تیم فنی و باتجربه است، لذا با توجه به اینکه عبدالملکی از بدنه این وزارتخانه نیست، چطور می‌تواند در مدت کوتاهی تیم مدیریتی قوی را برای اداره امور شناسایی کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: بحران صندوق‌های بازنشستگی به دلیل عدم تعادل بین منابع و مصارف یکی از چالش‌های وزارتخانه مذکور است. آیا عبدالملکی دانش و تجربه موثر در حوزه صندوق‌های بازنشستگی را دارد؟ وی باید پاسخ دهد اصلا اعتقادی به همسان سازی حقوق بازنشستگان دارد و در این راستا چه برنامه‌ای را پیش بینی کرده است؟

وی افزود: بیش از ۴۰۰ شرکت مهم در اقتصاد ملی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این در حالی است که همواره انتخاب مدیران غیرمتخصص، سیاسی و رانتی در ترکیب هیات مدیره این شرکت‌ها مشکلات متعددی را برای وزارتخانه مذکور ایجاد کرده است. آیا عبدالملکی قول می‌دهد که این وزارتخانه حیات خلوت دوستانش نباشد؟

سلیمی گفت: دولت‌های قبلی برنامه‌های جامع تری نسبت به وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم ارائه کردند، اما متاسفانه در عمل چیزی از آن‌ها ندیدیم.


بیشتر بخوانید: موسوی لارگانی: انتظار داشتیم رئیسی فردی در تراز مخبر را برای وزارت کار معرفی می‌کرد


این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مددجویان بهزیستی احتیاج به کمک‌های بیشتری دارند، در بخش درمان نیز شاهد بی عدالتی هستیم، لذا وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کمک به خانوار‌های مددجویان و همچنین توضیح متوازن بیمارستان و درمانگاه‌های تامین اجتماعی در سطح کشور دارد؟

وی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی باید در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار، بیکاری و... برنامه‌های مشخصی ارائه می‌کرد. به نظر می‌رسد برنامه اشتغال پایدار وی در هر سال بلندپروازانه است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس خاطرنشان کرد: امروزه ابرچالش‌هایی مانند عدم توجه به تعاونی‌ها و واکسیناسیون کارگران وجود دارد که وزیر پیشنهادی باید برای آن‌ها برنامه ارائه می‌کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان