تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

سخنگوی شورای شهر تهران: برای مقابله با کرونا انتظار پیشنهاد‌های خیره کننده‌ای از زاکانی داریم

سخنگوی شورای شهر تهران درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در سال ۱۴۰۲ گفت: اگر مقدمات لازم را خیلی زود به جا آوریم و مسائل قانونی آن را حل کنیم، احتمالا انتخابات در آن سال برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران: برای مقابله با کرونا انتظار پیشنهاد‌های خیره کننده‌ای از زاکانی داریم

رویداد۲۴ علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به غیرقانونی اعلام شدن فعالت شورایاری‌ها و انتقاد اعضای شورای ششم به تلاش نکردن دوره گذشته برای قانونی شدن فعالیت شورایاری، برنامه شورای ششم برای شورایاری‌ها چیست؟ اظهار کرد: ما معتقدیم که اجزا و عناصر مهم انقلاب اسلامی باید در زندگی مردم به شکل کاربردری اتفاق بیفتد که از جمله این‌ها مردمسالاری دینی است.

او ادامه داد: یکی از وجوه مردم‌سالاری دینی مشارکت مردم در حل مسائل مروبوط به خود است. احتمالا در خیلی از مباحثی که در شورای ششم مطرح می‌شود و از جمله مباحث و برنامه‌های دکتر زاکانی که مطرح شد، این مساله که خود مردم در عرصه حضور داشته باشند چندین بار اعلام شد.

نادعلی گفت: این اتفاقی است که شکل لیبرال آن را در کشور‌های غربی می‌بینیم و در کشور‌های شرق دور نیز گونه‌ی چپ‌تر را می‌بینیم و جنس اسلامی آن را که خود مردم در حل مسائل به ویژه اجتماعی شرکت می‌کنند برای ما حائز اولویت است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:، اما این حرف برای کاربردی شدن به قواعد نیاز دارد و باید ظرفیت‌هایی فراهم شود که یکی از این‌ها شورایاری‌ها هستند. اگر مساله شورایاری‌ها نقص قانونی دارد باید رفع شود، اگر نیاز به گسترش و توسعه دارد، باید در این شورا این اتفاق برایش رخ دهد.

نادعلی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد در این دوره قانون شورایاری‌ها به شکل راحت‌تری به دلیل هماهنگی دولت و شهرداری میسر شود گفت: البته به جز شورایاری می‌توانیم به دیگر ظرفیت‌ها نیز ورود کنیم و گروه‌های موثر، از جمله سمن‌ها و نخبگان را به کار گیریم تا در عرصه‌ها حضور پیدا کنند.

او تاکید کرد که برای آسیب‌شناسی فضا‌های اجتماعی مشارکت هماهنگی بسیار اثرگذارتر از آن خواهد بود که تنها یک عنصر نظارتی و از زاویه بالا به پایین به مساله ورود کند.

نادعلی در پاسخ به این سوال که با این رویکرد مدیریت شهری دوره ششم آیا دور بعد انتخابات شورایاری‌ها در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد؟ گفت: اگر این مقدمات را خیلی زود به جا آوریم و مسائل قانونی آن را حل کنیم، احتمالا در آن سال برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره رویکرد این دوره مدیریت شهری در مساله کرونا به ویژه در زمینه فرهنگی و اطلاع‌رسانی اظهار کرد: در ماجرای کرونا خیلی بهتر از این می‌توانستیم در شهرداری تهران عمل کنیم. کرونا از آن دسته اتفاقاتی است که از وزارت بهداشت گرفته تا تمام قوای مسلح کشور در آن موثر هستند تا به یک وضعیت متوازن برسیم و شهرداری بیش از همه دستگاه‌ها با زندگی عادی و روزمره مردم از داخل خانه‌ها و جداسازی پسماند گرفته تا استفاده از مترو و اتوبوس سروکار دارد و می‌تواند ایفای نقش کند.

او ادامه داد: بهداشت عمومی و مساله کرونا برای ما یک اولویت است و با توجه به اینکه آقای زاکانی پزشک هستند خیلی بهتر از دیگران این کار را انجام خواهند داد. چه بسا ایشان به عنوان نماینده قم که در ابتدای شیوع کرونا شهر قم وضعیت فوق العاده بدی داشت و با توجه به حضورم در سازمان تبلیغات قم در آن بازه زمانی، می‌دانم در اتفاقات آن زمان خیلی خوب توانستند مسئله را جمع کنند.

نادعلی تاکید کرد: حتما برای شهرداری با نگاه این چنینی اتفاقات بهتری در مساله کرونا می‌توان رقم زد، و شورا نیز به صورت همه جانبه در این زمینه کمک می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد متفاوتی از سوی شهرداری در زمینه ترددها، اعمال محدودیت‌ها و مواردی از این دست ارائه می‌شود؟ گفت: ماجرای کرونا چیزی نیست که با بخشی نگری اتفاق بیفتد و هر اتفاقی با حرکت کلی کرونا در کشور همراه خواهد بود. اما از آنجایی که قطعه‌ای از پازل در شهر تهران که همان شهرداری است ناقص بوده است، و جای ایفای نقش آن خالی بوده است، الان می‌تواند پیشنهاد‌هایی داشته باشد و حرف‌های جدید بزند.

او ادامه داد: انتظارم پیشنهاد‌ها و راه حل‌های خیره کننده از آقای زاکانی است و ما به عنوان اعضای شورا منتظر هستیم روی میز پیشنهاداتی بیاورند که قبلا در تهران شنیده نشده است و آنقدری برای مردم ملموس باشد که خودشان در عرصه حضور یابند و کمک کنند این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هر بار که پیکی تکرار می‌شود بخشی از آن به این دلیل است که مردم خسته شده‌اند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم می‌شود و باید همه امکانات برای جلوگیری از شیوع بیماری در اختیار قرار گیرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شورای شهر تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
پیشنهاد دکتر در راستای اعتقاد به طب سنتی ، شیره تریاک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
نه اینکه زاکانی باتجربه است وازسوابق شگرفی برخورداراست قراره تهران رامتحول کند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان