تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

سخنگوی شورای شهر تهران: اقدامات مدیریت شهری سابق بیشتر نمایشی بود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر بیشترین نقدی برای مدیریت شهری پنجم وجود داشته باشد، به خاطر کار‌های نکرده آنان است، احساس می‌کنم اقدامات انجام گرفته در دوره پیشین، بیشتر از جنس مینیمال و مینیاتوری و به گونه‌ای نمایشی بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران: اقدامات مدیریت شهری سابق بیشتر نمایشی بود

رویداد۲۴ مرتضی نادعلی افزود: به نظرم شاید گزارش‌های ارائه شده در صحن جامع نباشد، در زمان کوتاهی، گزارش زحمات بسیاری در حجم اندکی ارائه شده است و ما هم شاید در شنیدن به شکل تام عمل نکرده باشیم.

دوره مدیریت قالیباف بر شهر تهران با قبل و بعد از آن قابل مقایسه نیست

وی یادآروشد: به صورت مشخص، معتقدم در دوره مدیریت شهری چهار ساله پنجم که بخشی از آن را حناچی شهردار است، زحمات بسیاری کشیده شده است و همکارانشان کار‌ها و خوش فکری‌های خوبی داشتند، اما اگر نخواهیم بی انصافی کرده باشیم، با دوره پیش از خود قابل مقایسه نیست.

نادعلی اظهارداشت: فارغ از نگاه سیاسی، همانگونه که نگاه و رویکرد‌های سیاسی و اجتماعی کرباسچی (شهردار اسبق تهران) را قبول نداشتم، اما باید گفت که تهران پیش از شهرداری وی، پیشرفت آنچنانی نداشت، اما دوره قالیباف با قبل و بعد از خود قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: از افتخارات آقای حناچی این بود که در برابر بی عدالتی و رانت خواری که اطراف رئیس جمهوری پیشین وجود داشت، برائت جست و مقابل آن ایستاد و این موضوع به وی لطمه زد و از آن پس وی را به هیات دولت راه ندادند.

نادعلی به برنامه‌های در پیش مدیریت شهری تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره‌ای هستیم که هماهنگی‌ها در مدیریت تهران، برای پیشبرد کار‌ها بسیار کمک می‌کند اگر چه خیال از هر جهت در این زمینه راحت نیست، چون در این دوره مشکلاتی که از هشت سال گذشته باقی مانده، تحریم‌ها و بدهی‌های فراوان شرایط را دشوار کرده است.

مدیریت واحد شهری با کمک دولت و نهاد‌های مربوطه امکان پذیر است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: احساس می‌کنم به شکلی، مدیریت واحد شهری را با کمک دولت و بخشی دیگری از نهاد‌های مربوطه می‌توان محقق کرد، اما منتج کردن همه برنامه‌ها به سمت شهرداری تهران، به سختی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به مدیریت شهری واحد در تهران، می‌توان از تجربه قرارگاهی داشتن استفاده کرد، یعنی با هماهنگی از سطوح بالا، تمام دستگاه‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا با همدیگر، میانداری و مدیریت بیشتر کار‌ها و برنامه ها، پیش برود و به این طریق جایگاه هر کدام از نهاد‌های دخیل در مدیریت تهران نادیده گرفته نمی‌شود و مقاومت به حداقل می‌رسد که این مساله نیاز به تمرین و فرمول خاص دارد و قطعا این مساله را در شورای شهر در پیش خواهیم گرفت.

به گفته نادعلی تمام گزینه‌هایی که برای شهرداری مطرح بودند دستیابی به مدیریت واحد شهری در تهران را در برنامه‌های خود مطرح کردند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان