تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

قیمت جوجه یکروزه از ۱۰ هزار تومان گذشت/ افزایش فشار‌ها بر مرغداران گوشتی

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد.

قیمت جوجه یکروزه از ۱۰ هزار تومان گذشت/ افزایش فشار‌ها بر مرغداران گوشتی

رویداد۲۴ محمدعلی کمالی با بیان اینکه چند روزی می‌شود قیمت جوجه یکروزه به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده، ولی دستگاه‌های نظارتی به این موضوع هیچ توجهی ندارند، اظهار کرد: همه فشار‌ها بر مرغداران گوشتی است و به نوعی واحد‌های مرغ مادر رها شده‌اند؛ به طوری که این واحد‌ها با هر قیمتی که بخواهند اقدام به فروش جوجه یکروزه می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی معتقدند مرغداران باید خودشان نسبت به گرانفروشی شکایت کنند، ولی می‌دانند این موضوع امکان پذیر نیست، زیرا در صورت شکایت، واحد‌های مرغ مادر دیگر به آن‌ها جوجه نمی‌دهند و به عبارتی فرد شاکی در لیست سیاه جوجه فروش‌ها قرار می‌گیرد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: برخی از این واحد‌های مرغ مادر جوجه‌های یکروزه خود را به دفاتری می‌دهند که این دفاتر فاکتورسازی می‌کنند. یعنی یک فاکتور رسمی صادر می‌کنند، ولی واریز غیر رسمی می‌گیرند. حتی برخی از این دفاتر به صورت علنی جوجه را با قیمت‌های بیش از ۴۲۰۰ تومان می‌فروشند، ولی کسی با آن‌ها برخوردی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: رقابت مرغ و تخم‌مرغ برای گرانی


وی با اشاره به اینکه با جوجه ۱۰ هزارتومانی مرغ زنده کیلویی ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان برای تولیدکننده تمام می‌شود، گفت: این مرغ بایستی دست مصرف کننده حدود ۳۲ هزار تومان برسد، ولی در بازار اینگونه نیست. واقعیت این است در این مسیر هر کس بتواند بر سر تولیدکننده و مصرف کننده کلاه می‌گذارد.

کمالی با تاکید بر افزایش فشار‌ها بر مرغداران گوشتی عنوان کرد: نهاده مورد نیاز تولیدکننده‌ها با تاخیر، کسری و کیفیت بد به دستشان می‌رسد. راننده‌ها برای حمل نهاده‌ها کرایه‌های پشت بارنامه زیادی دریافت می‌کنند. قیمت نهاده‌ها نیز از ابتدای سال بالا رفته است که همه این موارد مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان