تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

ولخرجی پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات با جیب خالی!

باشگاه پرسپولیس با بحران مالی بزرگی در فصل نقل و انتقالات مواجه است.

نقل و انتقالات پرسپولیس

رویداد۲۴ تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر این روزها با شرایط مالی بحرانی مواجه است و بازیکنانی که در فصلی سخت و پرفشار توانستند خالق گلات قهرمانی شوند، پس از پایان بیستمین دوره لیگ برتر، هنوز موفق به دریافت مطالبات و آپشن‌های قرارداد خود  نشده‌اند.

مدیران پرسپولیس که با وجود گذشت یک ماه از پایان لیگ نتوانسته‌اند قرارداد خود با کارگزار قبلی را هم اقاله کنند، این روزها مدام روی برگزاری مزایده برای انتخاب کارگزار جدید تاکید دارند اما در فاصله ۱۶ روز تا دیدار دارنده دو عنوان نایب قهرمانی سه فصل اخیر لیگ قهرمانان با استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات، مربیان و بازیکنان پرسپولیس با روند فعلی  نباید امید خاصی به دریافت بخشی از پول خود تا قبل از این مسابقه حساس داشته باشند.

مسدود بودن راه‌های دریافت طلب پرسپولیس از AFC به دلیل تحریم‌های ظالمانه، مبهم بودن وضعیت انتخاب کارگزار و شاید تا حدی معطلی مدیران باشگاه برای تامین منابع مالی سبب شده پرسپولیس از لحاظ اقتصادی وضعیت آشفته‌ای داشته باشد در حالی که حتی رقبای داخلی قهرمان پنج فصل اخیر لیگ برتر هم هم شرایط مناسب‌تری در این زمینه دارند و راحت‌تر از پرسپولیس به عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر خود در فصل نقل و انتقالات اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید: خلا بزرگ در ترکیب پرسپولیس برای فصل آینده


با وجود بستن پرونده‌های داخلی و تسویه حساب با طلبکاران ایرانی، بدهی‌های خارجی باشگاه پرسپولیس به مربیانی مثل گابریل کالدرون و خواکین این باشگاه را در آستانه تکرار کابوس بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالاتی قرار داده و اگر طلب حدود ۷۵۰ هزار دلاری آنها تا حدود ۱۰ روز دیگر پرداخت نشود، پرسپولیس  با حکم کمیته انضباطی فیفا بار دیگر از فعالیت‌های نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد. البته مذاکراتی که مدیران باشگاه و شخص یحیی گل‌محمدی با بازیکنان مدنظر کادرفنی انجام دادند سبب شد این تیم تاکنون با علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا اسدی و رضا دهقانی قرارداد ببندد.

در این اوضاع نامناسب، کمک‌ مالی برخی هواداران متمول و خارج‌نشین باشگاه گاهی مواقع به یاری پرسپولیس آمده و باری از کوه عظیم مشکلات مالی باشگاه برداشته و مشخص نیست اگر در فصل مهم نقل و انتقالات، کمک همین طرفداران که علاقه‌ای هم به مطرح شدن نام‌شان ندارند نبود، تیم در چه وضعیتی قرار می گرفت.

 پرسپولیس در شرایطی در بحث جذب و تمدید بازیکن در حال فعالیت است که به دلیل نبود نقدینگی، این باشگاه فقط برای دریافت رضایت‌نامه رضا اسدی از باشگاه سنت پولتن اتریش هزینه‌ کرده است. این طور که پیگیری ها نشان می دهد سایر نفراتی که تاکنون با این تیم قرارداد بستند و البته چهار بازیکنی که قراردادشان را تمدید کردند، تاکنون یک ریال هم از پرسپولیس دریافتی نداشته‌اند.

از طرفی با توجه به بدهی خارجی پرسپولیس، برخلاف صحبت‌های اخیر ابراهیم شکوری، مشاور این باشگاه سرخ‌‍ پوشان در شرایط فعلی قادر به جذب مهاجم و بازیکن خارجی  نیستند زیرا ابتدا باید بدهی کالدرون و دستیارش را با جذب اسپانسری قدرتمند پرداخت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان