تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
علیرضا سلیمی:

به هیچ وجه بین قوا اختلافی را شاهد نخواهیم بود/ هرجا که احساس کنیم وزیری و مسئولی راه را کج می‌رود مجلس به میدان می‌آید

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به هیچ وجه بین قوا اختلافی را شاهد نخواهیم بود، نه به این معنا که مجلس استقلال خودش را از دست بدهد به هیچ وجه، یعنی مجلس در عین استقلال، با دولت هم افزایی خواهد داشت.

به هیچ وجه بین قوا اختلافی را شاهد نخواهیم بود/ هرجا که احساس کنیم وزیری و مسئولی راه را کج می‌رود مجلس به میدان می‌آید

رویداد۲۴ علیرضا سلیمی، نماینده محلات و عضو هیئت رئیسه مجلس، در رابطه با "نحوه تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم" گفت: وزرا دولت سیزدهم از مجلس رای اعتماد گرفته اند و باید تیم کاری خود را مشخص کنند، بهرحال هر وزیری تیمی می‌خواهد و مشخص کردن این تیم کاری نیاز به زمان دارد، زیرا هر وزیری تا عمق استان‌ها مسئولیت دارد، اختیار با خود وزیر است که از چه تیمی استفاده کند. مجلس بنای کمک به وزرای دولت را دارد و کمک به وزرا به این معنا نیست که مجلس از وظایف نظارتی خود دست بکشد.

به گزارش برنا، او در ادامه گفت: اگر قانونی نیاز به اصلاح داشته باشد مجلس این آمادگی را دارد که با مشورت با دولت این کار را انجام دهد و هدف ما این است که کار مردم راه بیفتد و مسیر توسعه کشور سرعت بیشتری پیدا کند و دولت از ظرفیت نمایندگان در مجلس استفاده کند. هرجا که احساس کنیم وزیری و مسئولی راه را کج می‌رود مجلس به میدان می‌آید و با ابزار سوال، تذکر و استیضاح از سر خیرخواهی این وزیر را به مسیر اصلی برمی گردانیم. هدف این است که اجازه ندهیم کشور دچار چند دستگی شود.

سلیمی گفت: به هیچ وجه بین قوا اختلافی را شاهد نخواهیم بود، نه به این معنا که مجلس استقلال خودش را از دست بدهد به هیچ وجه، یعنی مجلس در عین استقلال، با دولت هم افزایی خواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان در نطق‌های خود به این نکته اشاره می‌کنند که نمایندگان در جلسات مهم بسیار غیبت دارند مشخصا بفرمایید میزان غیبت مجاز نمایندگان به چه صورت است، گفت: طبق آئین نامه اگر نمایندگان صد ساعت متوالی در سال غیبت غیرموجه داشته باشند این‌ها مستعفی شناخته می‌شوند و از نمایندگی عزل می‌شوند.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان