تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مجید انصاری:

بحثی درباره استعفای آملی لاریجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید که استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان ارتباطی با ریاست ایشان بر مجمع تشخیص نداشته و بحثی در مورد استعفای او از این مجمع طرح نشده است.

بحثی درباره استعفای آملی لاریجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نیست

رویداد۲۴ بالاخره اخبار غیررسمی در مورد استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان بعد از ماجرای رد صلاحیت علی لاریجانی در جریان بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، با خبر انتصاب سیداحمد حسینی خراسانی به عضویت شورای نگهبان تایید شد.

پیش از این نیز در سال ۹۸، با طرح مسائلی در رابطه با بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی قوه قضائیه در زمان ریاست آملی لاریجانی بر این قوه، بحث‌هایی راجع به استعفای او از مناصبِ در اختیار و عزیمت به نجف به میان آمده بود. نامه مرحوم محمد یزدی در آن زمان و کنایه‌های او به آملی لاریجانی در مورد «عزیمت به نجف» نشان‌دهنده سطح این مباحث است.

حالا با کناره‌گیری آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان دوباره این بحث‌ها بر سر زبان افتاده است که آیا کناره‌گیری آملی لاریجانی از شورای نگهبان مقدمه‌ای بر منفک شدن او از جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌شود؟ آیا این قبول رسمی استعفا نویددهنده دوران جدیدی برای خانواده لاریجانی در سیاست ایران است؟

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با اعتمادآنلاین ارتباط استعفای آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان و ریاست او بر مجمع تشخص مصلحت نظام را رد کرد و این ۲ موضوع را بی‌ارتباط شمرد.


بیشتر بخوانید: معنای استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان چیست؟


او تاکید کرد که «این ۲ جایگاه قطعاً ارتباطی به هم ندارند» و گفت: ایشان در هفته‌های اخیر به صورت مستمر در جلسات مجمع تشخیص حضور یافته و ریاست‌شان بر مجمع تداوم داشته است.

انصاری همچنین افزود: این ۲ جایگاه هیچ ارتباطی با هم ندارند، ایشان بنا بر هر دلیلی از عضویت در شورای نگهبان استعفا کرده، اما خلل یا تعللی در روند حضورشان در مجمع تشخیص رخ نداده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به طرح مباحثی درباره احتمال کناره‌گیری آملی لاریجانی از سمت ریاست این مجمع و عزیمت به نجف نیز توضیح داد: بحثی درباره استعفای آملی لاریجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده و در میان نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان