تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

کنعانی مقدم: اگر قوا در عملکرد خود موفق نشوند اصولگرایان باید از قدرت خداحافظی کنند

یک فعال سیاسی اصولگرا درباره پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۲ متذکر شد: خیلی زود است و باید منتظر نتیجه عملکرد دولت آقای رئیسی، مجلس و قوه قضائیه باشیم اگر عملکرد آن‌ها مثبت بود و توانستند مشکلات را حل کنند بله ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و پیروز شوند در غیر اینصورت به نظر من باید با قدرت خداحافظی کنند.

کنعانی مقدم: اگر قوا در عملکرد خود موفق نشوند اصولگرایان باید از قدرت خداحافظی کنند

رویداد۲۴ «حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص یکدستی قوا اظهار کرد: هر سه قوه مستقل بوده و هر کدام مسئولیت‌های خاص خود را دارند و اینکه آن‌ها از یک جناح انتخاب شدند دلیل نمی‌شود که پاسخگوی مسئولیت‌های خود نباشند.

او افزود: البته من معتقد هستم که قوا باید هم افزایی و هماهنگی داشته باشند. تمرکز قوا می‌تواند خیلی از مسائل و مشکلات کشور را حل کند. چون نزاع بین قوا همیشه حالت اصطکاک و ایجاد بحران و التهاب کرده است. تمرکز قوا خوب است، اما اینکه ما فکر کنیم که قوا مسئولیت خود را انجام ندهند، چون از یک جناح هستند و مجلسی که باید نظارت کند بر عملکرد دولت و یا قوه قضائیه که باید مسئولیت پیگیری تخلفات را انجام دهد بخاطر اینکه از یک جناح هستند به وظایف خودشان عمل نکنند، این ابتدای یک فاجعه است. قطعا ملت ما نخواهند پذیرفت که این رفتار شکل بگیرد.


بیشتر بخوانید: معنای استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان چیست؟


کنعانی مقدم ادامه داد: باید همه در این مسیر حرکت کنند که بتوانند با تمرکز قوا کار را بر اساس قانون اساسی و تفکیک قوا انجام بدهند و اینکه بخواهند به لحاظ اینکه از یک جناح هستند به وظایف خود عمل نکنند و پاسخگو نباشند، به نظر می‌رسد که اولین چالش جدی برای جمهوری اسلامی و مردم سالاری است.

او درباره پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۲ متذکر شد: خیلی زود است و باید منتظر نتیجه عملکرد دولت آقای رئیسی، مجلس و قوه قضائیه باشیم اگر عملکرد آن‌ها مثبت بود و توانستند مشکلات را حل کنند بله ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و پیروز شوند در غیر اینصورت به نظر من باید با قدرت خداحافظی کنند.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان