تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

بدون تایپ کردن در واتساپ پیام متنی ارسال کنید

در اين گزارش با نحوه ارسال پيام متني بدون تايپ کردن آشنا شويد.

اخبار تکنولوژی

رویداد۲۴  آيا پيام‌هاي پيام‌رسان واتساپ بدون تايپ ارسال مي‌شود؟ بله، اين امر به لطف پشتيباني پيشرفته تشخيص صدا که کاربران در گوشي‌هاي اندرويدي و سيستم عامل iOS دارند، امکان پذير است.

دستيار گوگل از سال ۲۰۱۵ اين امکان را به شما مي‌دهد که پيام‌هاي WhatsApp را با استفاده از صداي خود ارسال کنيد. در سال ۲۰۱۶، اپل نيز دستيار خود يعني Siri را به برنامه‌هاي پيام رساني شخص ثالث اضافه کرد که توسط واتساپ بلافاصله پس از انتشار رسمي iOS ۱۰ مورد استفاده قرار گرفت.

نحوه ارسال پيام‌هاي WhatsApp بدون تايپ در اندرويد

قبل از شروع مراحل، مطمئن شويد که از جديدترين نسخه واتساپ استفاده مي‌کنيد. همچنين بايد آخرين نسخه دستيار گوگل را بر روي گوشي خود نصب کرده باشيد. مي‌توانيد بروزرساني‌هاي آن‌ها را از Google Play دريافت کنيد.

  • با ضربه زدن روي عکس نمايه خود از گوشه سمت راست بالاي دستيار گوگل به تنظيمات برويد و در قسمت نتايج شخصي، گزينه آن را فعال کنيد.
  • براي فعال کردن دستيار صوتي، "Hey Google" يا "OK Google" بگوييد. اکنون، مي‌توانيد عبارت " Send a WhatsApp message to…" با نام مخاطب خود که مي‌خواهيد در WhatsApp به او پيام بدهيد را بگوييد.

اکنون دستيار گوگل از شما مي‌خواهد پيامي را که مي‌خواهيد از طريق واتساپ ارسال کنيد بگوييد. بايد آن را با صداي واضح پاسخ دهيد. اکنون فقط بايد بگوييد "Okay, send it" تا اجازه دهيد Google Assistant پيام شما را ارسال کند.

توجه به اين نکته ضروري است که Google Assistant ممکن است براي ارسال پيام شما درخواست تأييد نکند و آن را مستقيماً به مخاطبي که قبلاً به آن پيام ارسال کرده ايد ارسال کند. همچنين بايد دستيار گوگل را فعال کنيد تا بدون باز کردن قفل تلفن خود، از آن براي تجربه کامل در هندزفري استفاده کنيد. با رفتن به تنظيمات> صفحه قفل مي‌توانيد اين کار را انجام دهيد.


بیشتربخوانید: واتس اپ محبوبترین پیام‌رسان ایرانی‌ها

نحوه ارسال پيام‌هاي واتساپ بدون تايپ در iOS

در ادامه مراحلي را که بايد براي ارسال پيام‌هاي واتساپ بدون تايپ در iOS انجام دهيد، آورده شده است. اين تجربه در iOS ۱۰.۳ و بالاتر در دسترس کاربران است.

  • به تنظيمات> Siri & Search برويد و سپس Listen for "Hey Siri" را روشن کنيد.
  • پايين برويد و روي WhatsApp ضربه بزنيد و سپس Use with Ask Siri را فعال کنيد تا فعال شود.
  • اکنون مي‌توانيد بگوييد "Hey Siri! Send a WhatsApp message to…”و سپس نام مخاطبي که مي‌خواهيد به آن پيام دهيد را بگوييد.

سيري از شما مي‌پرسد که مي‌خواهيد چه چيزي را ارسال کنيد. سپس مي‌توانيد پيامي را که مي‌خواهيد به مخاطب ارسال کنيد به دستيار اعلام کنيد. اکنون، پيش نمايش روي صفحه آيفون شما با پيام شما ظاهر مي‌شود. سيري نيز آن را براي شما مي‌خواند. سيري از شما مي‌پرسد آيا آماده ارسال پيام هستيد. اگر مشکلي نيست، مي‌توانيد بله را بگوييد تا پيام خود را از طريق WhatsApp به مخاطب خود ارسال کنيد.

اگر براي اولين بار از طريق دستورات صوتي خود در دستگاه iOS به WhatsApp دسترسي پيدا مي‌کنيد، از شما خواسته مي‌شود به Siri اجازه دهيد به داده‌هاي WhatsApp شما دسترسي پيدا کند. البته گاهي اوقات، سيري با واتساپ به درستي کار نمي‌کند و با خطا مواجه مي‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان