تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

گلایه وزارت بهداشت از گمرک؛ اطلاعات موجودی انبارها را نمی‌دهند

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: گمرک هیچ وقت حاضر نشده اطلاعات موجودی کالاهایی را که در اختیار انبارهای عمومی است، به وزارت بهداشت بدهد.

کمبود سرم و دارو در کشور

رویداد۲۴ حیدر محمدی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به موضوع رسوب کالاهای سلامت‌محور در گمرک اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایم را با طرح چند سوال شروع می‌کنم؛ اول اینکه این کالاها در گمرک رسوب کرده یا انبارهای عمومی؟ که اگر در انبارهای عمومی باشد رئیس انبارهای عمومی باید پاسخگو باشد. نه گمرک. 

وی ادامه داد: سوال دوم این است که چرا بعد از اینکه سامانه‌های همه وزارتخانه‌ها به هم وصل شد و سامانه جامع تجارت تشکیل شد، گمرک هیچ وقت حاضر نشده اطلاعات موجودی کالاهایی را که در اختیار انبارهای عمومی است، به نهادهای تخصصی مثل وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و وزارت صمت بدهد.


بیشتر بخوانید: واکنش سازمان غذا و دارو به ترخیص ۱۳ تن رمدیسیور فاسد از گمرک


محمدی افزود: در شرح ۹۵ درصد کالاهایی که در گمرک وجود دارد، محصول دارویی نوشته شده است و اعلام کردند نمی‌دانیم چه کالایی است و ما هم نمی‌دانیم و با صاحبان کالا که ۲۲۰ شرکت در حوزه دارو بودند، مکاتبه کردیم.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره سرم هم گفت: در یکی از کارخانه‌های تولید سرم با مشکل کمبود در بازار مواجه شدیم و مجبور شدیم سریع واردات را انجام دهیم و در این زمان پیامی در فضای مجازی منتشر شد که محصولات شرکت ترکی لاک ترکیه مشکل دارد که بر حسب تکلیف، موضوع را با وزارت بهداشت ترکیه بررسی کردیم و متوجه شدیم که این محصولات مشکل دارد و به گمرک اعلام کردیم اگر از این مورد وجود دارد، اجازه ترخیص ندهند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزارت بهداشت
نظرات شما
پیشخوان