تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰

۴ روش ساده براي افزايش طول عمر و سلامتي بدن

به نقل از اکسپرس، همه افراد هميشه درباره راز و رمز طول عمر طولاني و سالم کنجکاو بوده اند. تحقيقات متعددي تاکنون از سوي دانشمندان در اين زمينه انجام شده است. سبک زندگي يکي از موارد بسيار مهم در افزايش طول عمر است.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ دانشمندان با بررسي‌هاي گسترده و انجام تحقيقات متعدد به اين نتيجه رسيدند که طيف گسترده‌اي از مسائل در طول عمر انسان تاثير گذار است که مهمترين آن‌ها شامل موارد ذيل مي‌شود:

۱- خواب

مطالعات نشان داده است افرادي که ۵ ساعت در شبانه روز مي‌خوابند، ۶۵ درصد نرخ مرگ و مير بيشتري از افرادي که ۷ ساعت مي‌خوابند دارند. دانشمندان تاکيد دارند کم خوابيدن به طور مستقيم باعث کوتاهي طول عمر مي‌شود، زيرا اين موضوع باعث بروز اختلالات گسترده از جمله فشار خون بالا، چاقي و ديابت است. همچنين کم خوابي سيستم ايمني بدن را تضعيف مي‌کند.

۲- زمان خوردن وعده‌هاي غذايي

دانشمندان مي‌گويند زماني که فرد اقدام به خوردن مواد غذايي مي‌کند فارغ از ميزان کالري آن، مي‌تواند در بروز چاقي و افزايش سطح قند خون تاثير گذار باشد. يافته‌هاي محققان نشان داده است روزه داري متناوب که طي آن فرد اقدام به روزه داري و سپس غذا خوردن مي‌کند، مي‌تواند به ثبات سطح انسولين خون، تنظيم سطح کلسترول، فشار خون، انرژي بدن و هوشياري ذهني کمک کند. به زبان ساده تا زماني که گرسنه نشده‌ايد، غذا نخوريد.

۳- مصرف بيشتر مواد غذايي گياهي

کاهش مصرف گوشت قرمز و افزايش مصرف ميوه و سبزيجات مي‌تواند باعث افزايش طول عمر انسان شود. متخصصان تاکيد دارند افراد براي کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي – عروقي و نيز ديابت بايد در هر وعده غذايي بخش قابل توجهي از بشقاب خود را به سبزيجات و مواد غذايي گياهي اختصاص دهند. همچنين از ميوه‌ها به عنوان تنقلات استفاده کنيد.

۴- ورزش کردن

مطالعات نشان داده است اگر از چاقي رنج مي‌بريد تنها ۱۵ تا ۲۵ دقيقه ورزش کردن در طول روز مي‌تواند ۳ سال طول عمر را افزايش دهد. همچنين اين ميزان ورزش در افرادي که داراي تناسب اندام هستند ۷ سال به طول عمر مي‌افزايد. به طور عمومي خود را به يک نوع ورزش عادت ندهيد و تلاش کنيد هر فعاليت و ورزشي که باعث افزايش ضربان قلبتان مي‌شود را انجام دهيد.

برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان