تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

ويروس کرونا به کدام اندام‌‌ها آسيب مي‌زند؟

به نقل از خبرگزاري بلومبرگ، نتايج يک تحقيقات نشان مي‌دهد کرونا پس از بهبودي نيز مي‌تواند به اعضاي داخلي بدن آسيب برساند.

عوارض ابتلا به ویروس کرونا

رویداد۲۴ آسيب کليه که بدون درد رخ مي‌دهد، آخرين علامتي است که مي‌تواند گروه بزرگي از بهبوديافتگان از کرونا را هدف قرار دهد.

اين يافته‌ها که در مجله نفورولوژي آمريکا منتشر شد، بار ديگر نگاه‌ها را به اين بيماري که بيش از ۲۰۰ ميليون نفر را در جهان آلوده ساخته، معطوف کرد. طبق داد‌هاي هاي بدست آمده، ۷.۸ نفر ديگر به ازاي هر ۱۰ هزار بيمار مبتلا به کروناي خفيف و يا متوسط به دياليز و يا پيوند کليه نياز دارند.

مدير مرکز اپيدميولوژي باليني سنت لوئيس آمريکا در اين خصوص مي‌گويد: اين رقم کمي نيست. اگر به تعداد زيادي از آمريکايي‌ها و همچنين در سطح جهان نگاه کنيد که ممکن است به بيماري کليوي مبتلا شوند، اين عدد واقعاً بزرگي است و به معناي واقعي کلمه بر زندگي ما تا دهه آينده يا بيشتر تأثير خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید: ماندگاری ویروس کرونا تا ۵ سال دیگر؟


مدير مرکز اپيدميولوژي باليني سنت لوئيس که سرپرستي اين پژوهش را بر عهده داشت، همراه با همکارانش به بررسي داده‌هاي به دست آمده به هنگام مراقبت‌هاي معمول از اداره بهداشت کهنه سربازان از افرادي که از کرونا نجات يافته بودند، پرداخت که شامل لخته شدن خون، ديابت، تنگي نفس، آسيب‌هاي قلب، کبد، کليه و افسردگي و از دست دادن حافظه مي‌شد.

مدير مرکز اپيدميولوژي باليني سنت لوئيس که به عنوان يک نفرولوژيست نيز مطرح است، در اين باره مي‌گويد: آنچه در واقع به عنوان مشکل بيماري کليوي مطرح است، اين است که واقعا خاموش عمل مي‌کند و در واقع با درد يا علائم ديگر ظاهر نمي‌شود.

او و همکارانش دريافتند که بيماران مبتلا به کوويد۱۹ که در بيمارستان بستري نشده بودند، ۲۳ درصد در معرض ابتلا به بيماري حاد کليه در عرض شش ماه قرار داشتند که اين به معناي ممانعت از ميان برده شدن مواد زائد و سموم از خون است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان