تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

کرونایی‌ها چند بار در روز بايد مسواک بزنند؟

دکتر «ادموند هيولت»، سخنگوي انجمن دندانپزشکي آمريکا، مي‌گويد: در مورد بيماران کرونايي، پيام مهم اين است که اين گروه از افراد اگر مي‌توانند عادات بهداشت دهان و دندان را در طول بيماري خود حفظ کنند.

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

رویداد۲۴ طبق بررسي گسترده بيش از ۱۸۰ مطالعه منتشر شده، محققان دانشگاه برازيليا برزيل دريافتند از هر ۱۰ بيمار مبتلا به کوويد ۱۹، تقريباً ۴ نفر (بالغ بر ۴۳ درصد) اختلال در حس چشايي يا از دست دادن کامل حس چشايي را تجربه مي‌کنند، اما خشکي دهان به مراتب افراد بيشتري را تحت تاثير قرار مي‌دهد.محققان در اين مطالعه، علائم سلامت دهان حدود ۶۵ هزار بيمار کرونايي را در جهان بررسي کردند.

دکتر «ادموند هيولت»، سخنگوي انجمن دندانپزشکي آمريکا، مي‌گويد: «در مورد بيماران کرونايي، پيام مهم اين است که اين گروه از افراد اگر مي‌توانند عادات بهداشت دهان و دندان را در طول بيماري خود حفظ کنند. خشکي دهان خطر پوسيدگي دندان را به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌دهد، بنابراين مسواک زدن دوبار در روز با خميردندان حاوي فلورايد، استفاده از نخ دندان يکبار در روز، محدود کردن ميان وعده‌ها و پرهيز از غذا‌ها و نوشيدني‌هاي شيرين بهترين راه براي حفظ سلامت دهان و دندان است.»

در افراد مبتلا به کوويد ۱۹، کاهش حس چشايي، اختلال در حس چشايي، که در آن همه چيز مزه شيرين، ترش، تلخ يا فلزي دارد، يا از دست دادن کل حس چشايي مشاهده شده است.

به دلايلي که هنوز نامشخص است، محققان دريافتند که به نظر مي‌رسد اين عوارض در بيماران اروپايي مبتلا به کوويد ۱۹ شايع‌تر بوده و حدود نيمي از آن‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در مقابل، يک سوم بيماران کرونايي در آمريکا و يک چهارم بيماران در آمريکاي لاتين همين شرايط را گزارش کردند.

اين مطالعه نشان داد که برخي از بيماران مبتلا به کوويد ۱۹ ضايعاتي را روي زبان يا زير آن يا در امتداد لثه‌ها و کناره‌هاي دهان گزارش کرده اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان