تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده با توجه به کاهش شاخص دلار و افزایش تقاضای خرید فنی فلز زرد روند افزایشی در پیش گرفت.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ به دنبال انتشار گزارش تورم آمریکا که صبح روز گذشته تبدیل به تیتر اخبار شد و کمی پایین‌تر از سطح انتظارات و پیش‌بینی‌ها ظاهر شده بود، شاخص دلار آمریکا کاهش یافت و این تبدیل به عاملی برای شکل گیری روند صعودی در بازار فلزات گرانبها شد. این در حالی است که قیمت طلا در معاملات طول شب به پایین‌ترین سطح سه هفته گذشته خود رسیده بود. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۱۱.۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۰۴ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۴۹ دلار افزایش به قیمت ۲۳.۸۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بر اساس داده‌ّهای اقتصادی منتشر شده در روز گذشته، شاخص بهای مصرف کننده در ماه آگوست نسبت به ماه جولای در حالی ۰.۳ درصد افزایش یافت که پیش‌بینی‌ها خبر از افزایش ۰.۴ درصدی این شاخص داده بود. در مقایسه با پیش‌بینی ۵.۴ افزایش سالانه شاخص قیمت مصرف کننده، این افزایش به ۵.۳ درصد رسید. این گزارش همچنین سیگنال‌هایی به افرادی می‌دهدکه تلاش می‌کنند فدرال رزرو را از سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بر حذر دارند و این موضوع همان چیزی است که فشار نزولی قیمت را بر شاخص دلار آمریکا وارد کرد که به نوبه خود باعث پیشروی قیمت فلزات گرانبها شد.

    بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند؛ در ایالات متحده آمریکا هم علیرغم داده‌های مبنی بر کاهش تورم ایالات متحده، هر سه شاخص اصلی روند نزولی در پیش گرفتند.

    در بازارهای کلیدی خارجی، قیمت‌های آتی نفت خام با ادامه روند افزایشی و دستیابی به بالاترین سطح پنج هفته گذشته، به ۷۰.۷۰ دلار در هر بشکه رسید. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در محدوده ۱.۲۸۵ درصدی معامله شد.


    بیشتر بخوانید: پیش‌بینی تحلیلگران از صعود قیمت طلا


    از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر از روز گذشته در وضعیت فنی کلی کوتاه مدت کمی قرار گرفت. با این وجود روند صعودی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه متوقف شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۶.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی کامل ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۰۸.۴۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۲۳.۶۰ دلار در هر اونس است؛ سطح حمایتی نخست طلا نیز در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۷۸.۶۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۷۲ دلار در هر اونس عنوان شده است.

    روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۳۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در ۲۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۴.۳۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۳.۳۶ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

    برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان