تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

گرینلند سرزمین ناشناخته

گرینلند نام ناحیه خودگردانی از دانمارک است. این سرزمین در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی واقع شده و محل زندگی حدود ۵۶ هزار نفر است. این کشور به عنوان کم تراکم‌ترین منطقه جهان از لحاظ جمعیتی شناخته می‌شود.

گرینلند سرزمین ناشناخته

رویداد۲۴ اکثر نقاط گرینلند یخ زده و خالی از سکنه است و البته بزرگ‌ترین جزیره کره زمین به شمار می‌رود. ۹۷ درصد از سطح این منطقه از کره زمین با یخ پوشانده شده است. اکثر یخ‌های گریلند ضخامت سه متری دارند و در برخی نواحی به چهار متر هم می‌رسد.

گرینلند سرزمین ناشناخته

گرینلند با اینکه کم تراکم جمعیتی است، اما از لحاظ اقتصادی اهمیت زیادی دارد. این منطقه منابع طبیعی نفت خام و گاز طبیعی فراوان دارد، این چیزی است که نخستین بار آمریکا در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد.

اما نکته‌ای که در رابطه با گرینلند پراهمیت به نظر می‌رسد فقط به این مربوط می‌شود که بهتر از هر جای دیگری در دنیا فاجعه زیست محیطی و گرمایش کره زمین را نشان می‌دهد.

گرینلند سرزمین ناشناخته

یخچال‌های طبیعی و یخ‌های این منطقه همگی در حال ذوب شدن هستند. گرینلند احتمالا باعث زیر آب رفتن مناطق زیادی در دنیا خواهد شد.

اما گرینلند واقعا چه شکلی است؟ تصور عموم از این منطقه صرفا قطب شمال است، اما زندگی در اینجا هم جریان دارد. در تصاویر روز عکس هایی از گرینلند سرزمین ناشناخته را ببینید.

منبع: رویترز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان