تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

کندترين و پرسرعت ترين اينترنت جهان +جايگاه ايران

وبسايت Speedtest با رسيدن به اواسط ماه سپتامبر، گزارشي از کندترين و پرسرعت ترين اينترنت جهان در ماه آگوست 2021 را منتشر کرده است. در اين مطلب نگاه دقيق‌تري خواهيم داشت به اين گزارش، با ما همراه باشيد.

کندترين و پرسرعت ترين اينترنت جهان
رویداد۲۴ ميانگين سرعت اينترنت موبايل جهان در ماه گذشته 56.74 مگابيت بر ثانيه و سرعت آپلود 12.61 مگابيت بر ثانيه بود. ميزان تأخير (Latency) نيز 37 ميلي ثانيه به ثبت رسيده بود. در بخش اينترنت ثابت ميانگين سرعت دانلود جهان 110.24 مگابيت بر ثانيه و سرعت آپلود 60.13 مگابيت بر ثانيه با تأخير 19 ميلي ثانيه بود.

کندترين و پرسرعت ترين اينترنت جهان در ماه آگوست 2021
در بخش اينترنت همراه، امارات متحده عربي مانند ماه‎هاي گذشته در صدر قرار گرفته است. ميانگين سرعت دانلود در اين کشور 195.52 مگابيت بر ثانيه به ثبت رسيده است. پس از امارات کشورهاي کره جنوبي، نروژ، قطر، چين، عربستان سعودي، کويت، قبرس، استراليا و بلغارستان در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

در بخش اينترنت ثابت سنگاپور با ميانگين سرعت دانلود 262.20 مگابيت بر ثانيه، با يک پله صعود نسبت به ماه قبل در رتبه اول قرار گرفته است. هنگ کنگ، موناکو، سوئيس، تايلند، روماني، کره جنوبي، دانمارک، شيلي و فرانسه هم در رتبه‌هاي بعدي قرار داشتند.


افغانستان با ميانگين سرعت دانلود 7.07 مگابيت بر ثانيه مانند ماه گذشته کندترين اينترنت همراه را در اختيار دارد. پس از آن ونزوئلا، فلسطين، بنگلادش، غنا، زيمباوه، سومالي، تانزانيا، سودان و تاجيکستان در رتبه‎هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

در بخش اينترنت ثابت کوبا با ميانگين سرعت دانلود 3.46 مگابيت بر ثانيه در رتبه آخر رده‌بندي قرار گرفته است. پيش از آن کشورهاي ترکمنستان، يمن، موزامبيک، سودان، افغانستان، بروندي، الجزاير، گامبيا، تونس و بوتساوانا در اين ليست جاي داشتند.

جايگاه اينترنت ايران در جهان (آگوست 2021)
در بخش اينترنت موبايل، اين ماه هم ايران يک پله سقوط کرد و با ميانگين سرعت دانلود 32.30 مگابيت بر ثانيه (4.037 مگابايت بر ثانيه) در رتبه 80 از ميان 140 کشور قرار گرفت.

ايران در بخش اينترنت ثابت با ميانگين سرعت 21.35 مگابيت بر ثانيه (2.67 مگابايت بر ثانيه) از ميان 180 کشور در رتبه 134 جاي گرفت. جايگاه ايران در اين بخش نسبت به ماه گذشته تغيير نکرد ميانگين سرعت اندکي بالاتر رفت.

جالب است بدانيد که در آگوست 2020، جايگاه ايران در بخش اينترنت موبايل 71 (حالا 80) و در بخش اينترنت ثابت 119 (حالا 134) بود. اين نشان مي‌دهد که سرعت پيشرفت اينترنت و فناوري‌هاي مرتبط با آن در ايران کندتر از ديگر کشورهاي جهان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اینترنت ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان