تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

سويه وحشی کرونا در راه است

به نقل از اسکاي نيوز، آنتوني فائوچي، کارشناس ارشد بيماري‌هاي عفوني در آمريکا در سخناني نسبت به ظهور يک سويه خطرناک و وحشي کرونا هشدار داد که ممکن است در آينده با سرعت وحشتناکي گسترش يابد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ آنتوني فائوچي، رئيس مؤسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني و کارشناس ارشد بيماري‌هاي عفوني در اين کشور گفت اين گونه جديد ممکن است به قدري قوي باشد که سويه دلتا در برابر آن يک گونه ضعيف جلوه کند.

وي در ادامه افزود: با افزايش انتشار کرونا در جامعه، ما به اندازه کافي جهش‌هاي جديدي خواهيم داشت؛ به طوري که سويه‌اي جديد که کاملا با سويه‌هايي که اکنون شاهد آن هستيم، متفاوت خواهد بود، شکل خواهد گرفت.

او در ادامه گفت بر همين اساس مسأله واکسيناسيون امري مهم بوده و به توقف شيوع جهش جديد اين ويروس کمک مي‌کند.

پيش از اين نيز دکتر فائوچي در سخاني بر لزوم تزريق دوز سوم کرونا تأکيد کرده بود. او گفته بود: دوز تقويتي بخش مهمي از تلاش‌ها براي متوقف کردن شيوع کروناست؛ زيرا که ايمني بدن افراد در تمامي گروه‌هاي سني در حال پايين آمدن است.

گفتني است در ماه اوت، نشريه نيوزويک به نقل از تعدادي از دانشمندان اعلام کرده بود يک «جهش جهنمي» کرونا وجود دارد که ممکن است بدتر از سويه دلتايي باشد که هم اکنون به دليل سرعت گسترشش، خطرناک‌ترين در جهان به حساب مي‌آيد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان