تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از واکسن‌های ایرانی کرونا

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: علیرغم شدید بودن ویروس کوویدـ۱۹، جمهوری اسلامی ایران توانسته با اتخاذ تمهیداتی تا حد قابل قبولی این بیماری همه‌گیر را کنترل کند.

 واکسن‌های ایرانی کرونا

رویداد۲۴ دکتر جعفر حسین سید نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در نشست خبری که به صورت مجازی با حضور مدیر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و مدیر اورژانس منطقه‌ای امرو (EMRO) برگزار شد، در سخنانی گفت: ایران تمهیداتی را از قبیل تعطیلی مراکز آموزشی، تعطیلی کسب‌وکار تجاری، استفاده اجباری از ماسک در مکان‌های عمومی انجام داده است و با وجود مشکلات و شرایط نیز توانسته مقدار قابل توجهی دوز واکسن را به مردم تزریق کند.

وی با اشاره به واردات حدود ۹.۶ میلیون دوز واکسن تا روز چهارشنبه توسط ایران افزود: بنده دو هفته پیش شخصا از مراکز تزریق واکسن بازدید کردم و کار به صورت کاملا حرفه‌ای مدیریت می‌شد.


بیشتر بخوانید: ماجرای واکسن‌ستیزی از زبان معاون وزیر بهداشت/ واکسن‌ستیزی در ایران سیستماتیک نیست


نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران درباره ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از واکسن‌های ایران گفت: همان‌طور که پیش‌تر راجع به واکسن‌های بومی هم گفتم، در حال جمع‌آوری اطلاعات لازم برای ثبت و تصدیق واکسن‌های ایرانی هستیم و طبق آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم و در این باره نیز از اقدامات و همکاری سازمان غذا و دارو ایران قدردانی می‌کنیم.

جعفر حسین سید در پاسخ به این سوال که آیا حقیقت دارد افراد ایرانی که واکسینه شده‌اند، از نو مبتلا به بیماری شوند، گفت: این موضوع صرفا به ایران محدود نمی‌شود بلکه باید در نظر داشت همیشه یک احتمالی وجود دارد زیرا واکسن سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و اگر شخصی مجدد مبتلا شود، وضعیت بیماری و علائم وی بسیار سطحی و ضعیف خواهد بود در حدی که نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران همچنین با اشاره به واکسیناسیون اتباع نیز ابراز امیدواری که ۱.۶ میلیون دوز واکسن برای پناهندگان افغان در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
بسیار عالی
نظرات شما
پیشخوان