تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

کاهش ۵۰ درصدی ساخت و ساز مسکن

مسکن قابلیت این را دارد که قیمتش بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد و باید این اتفاق بیفتد کما اینکه در دو دوره در سال‌های دور این اتفاق افتاد.

کاهش ۵۰ درصدی ساخت و ساز مسکن

رویداد۲۴ رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان ایلام گفت: به دلیل پیشی گرفتن قیمت زمین نسبت به نرخ مصالح ساختمانی و محدودیت زمین، ساخت و ساز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

«اردشیر حاتمی» با اعلام این خبر به ایسنا، اظهار کرد: به دلیل گرانی مصالح ساختمانی، قیمت مسکن بیش از هر زمان دیگری گران شده و مردم قدرت خرید ندارند بنابراین تقاضا در بخش مسکن بسیار کم شده است.

وی در خصوص وضعیت مسکن استیجاری ادامه داد:، چون ساخت و ساز کم است و قیمت بالاست تقاضا برای اجاره مسکن کم شده است و مستأجران فشار زیادی متحمل می‌شوند، زیرا ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد مردم به بخش اجاره‌بها می‌رود.

حاتمی افزود: امیدواریم وعده‌های دولت در خصوص ساخت ۱ میلون مسکن در سال به زودی تحقق یابد، دولت باید علاوه بر ورود در بخش ساخت مسکن به کنترل شدید قیمت مصالح ساختمانی و نظارت قوی آیتم‌های بخش مسکن در بازار بپردازد.


بیشتر بخوانید: با وام جدید مسکن چند متر خانه می‌توان خرید؟


وی ادامه داد: مسکن قابلیت این را دارد که قیمتش بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد و باید این اتفاق بیفتد کما اینکه در دو دوره در سال‌های دور این اتفاق افتاد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان ایلام گفت: در ایلام قیمت مسکن نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر کشور گران‌تر است، هم در بخش فروش و هم در بخش اجاره که دلایل خاص خودش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام به نسبت بسیاری دیگر استان‌ها جمعیت کمتری دارد و جمعیت تحت پوشش نهاد‌های حمایتی آن هم زیاد است، اما نرخ سپرده‌گذاری ایلامیان بالاست و این پول در دست عده کمی است که در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند و باعث گرانی مسکن در مرکز استان شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
نظرات شما
پیشخوان