تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

ظرفیت وام ودیعه مسکن تکمیل شد؟

درحالی که برخی از متقاضیان وام ودیعه مسکن برای دریافت وام خود به در بسته بانک‌ها خورده‌اند، معاون وزیر راه می‌گوید که تکمیل ظرفیت وام ودیعه مسکن صحت ندارد چرا که هنوز وام زیادی پرداخت نشده است.

وام ودیعه مسکن

رویداد۲۴ بر اساس مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.

طبق اطلاعات سامانه وام ودیعه مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir/loan-applicant/register/terms، به متقاضیان ساکن در تهران ۷۰ میلیون تومان، متقاضیان ساکن کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان و متقاضیان از سایر شهرها مبلغ ۲۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

    همچنین حدود ۱۸ بانک دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مکلف به پرداخت وام ودیعه مسکن شده‌اند. اما سقف اعتبار هر کدام از این بانک‌ها متفاوت است.

    با فرض این که به طور میانگین به هر متقاضی ۴۵ میلیون تومان وام پرداخت شود باید حدود ۲۲۲ هزار متقاضی وام بگیرند که به گفته معاون وزیر راه تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر این وام را دریافت کرده‌اند.


    بیشتر بخموانید: متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن بخوانند


    اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد سقف پرداخت وام ودیعه مسکن برخی از این بانک‌های عامل پر شده و برخی از مراجعان برای دریافت وام خود به در بسته خورده‌اند.

    محمود محمودزاده، معاون وزیر راه در گفتگویی تاکید می‌کند که تکمیل ظرفیت وام ودیعه مسکن صحت ندارد. او می‌گوید: بودجه پرداخت وام به مستاجران نسبت به پارسال دو برابر شده و هنوز وامی به آن صورت پرداخت نشده که بانک‌ها بگویند ظرفیت تکمیل شده است.

    او در خصوص کسانی که بانک‌ها مراجعه می‌کنند و با در بسته روبه‌رو می‌شوند می‌گوید: اگر ظرفیت‌ها تکمیل شده بود که در سامانه به متقاضی وام اجازه ثبت درخواست داده نمی‌شد، بنابراین بانک‌ها موظف هستند که به متقاضیانی که به آنها مراجعه می‌کنند پاسخگو باشند.

    محمودزاده همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که پاسخگویی در این حوزه به بانک مرکزی مربوط می‌شود و باید به مشکل مردم رسیدگی کند. همچنین اگر ظرفیت‌ها تکمیل شده بانک مرکزی باید در نامه‌ای به وزارت راه اعلام کند که تاکنون چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان