تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

۱۰ روش برای تقویت آنتن‌دهی گوشی

اگر آنتن دهی موبایل شما ضعیف شده است، در این مطلب ده روش ساده، اما تاثیرگذار برای تقویت آنتن دهی گوشی را به شما آموزش می‌دهیم.

آنتن‌دهی تلفن همراه
رویداد۲۴ در‌ دنیای کنونی تقریبا تمام ما مشغول به استفاده از گوشی های هوشمند هستیم و به وسیله سیم‌کارت خود که‌ درون آن قرار داده‌ایم از اینترنت استفاده می‌کنیم، برای دوستان و آشنایان خود پیامک ارسال می‌کنیم یا اقدام به برقراری تماس می‌کنیم. در صورتی که آنتن دهی گوشی ضعیف شود نمی‌توان اقدام به انجام هیچ‌یک از کارهای مذکور کرد و حتی قادر به دریافت پیام‌های مهمی که برای ما ارسال شده یا آگاهی از تماس‌هایی که با ما حاصل شده است نیز نخواهیم بود. چنانچه در حال حاضر با این مشکل مواجه هستید می‌توانید با خواندن این مطلب در راه تقویت آنتن دهی گوشی خود قدم بر دارید و مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنید.

راه‌حل‌هایی به منظور تقویت آنتن دهی گوشی

۱. سیستم عامل گوشی را به روز‌رسانی کنید

همواره به منظور از بین بردن ایرادهای سیستم عامل پیشین تلفن همراه شما، به‌روزرسانی‌هایی از سوی شرکت‌ سازنده آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به دانلود و نصب آن کنید، چرا که ممکن است دلیل اصلی آنتن دهی بد گوشی شما سیستم عامل باشد و با انجام این کار مشکل به راحتی رفع شود.

۲. سرویس‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید

تقریبا تمام تلفن‌های همراه هوشمند از سرویس‌هایی بهره‌مند هستند که معمولا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت فعال بودن این سرویس‌ها ممکن است در راه آنتن دهی گوشی شما مشکلاتی ایجاد شود. از این رو بهتر است که به منظور تقویت آنتن دهی گوشی این سرویس‌ها را غیر فعال کرد. برای نمونه‌ای از این سرویس‌ها می‌توان به NFC، بلوتوث و وای فای اشاره کرد.

۳. Network mode را تغییر دهید

حالت نتورک تلفن‌های همراه ۴G معمولا به صورت خودکار روی LTE/3G/2G تنظیم شده است که ممکن است در صورت قرار داشتن سیستم نتورک شما روی این حالت‌ آنتن دهی تلفن همراه شما ضعیف شود. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که به منظور تقویت آنتن دهی گوشی خود، از قسمت تنظیمات وارد mobile networks شده و حالت نتورک را روی ۳G only قرار دهید.

۴. حالت هواپیما را فعال کنید

در صورتی که شما از مناسب بودن آنتن دهی گوشی خود مطمئن هستید، اما در شرایط کنونی با مشکل آنتن دهی مواجه شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به منظور تقویت آنتن دهی گوشی حالت هواپیما را فعال‌سازی کرده و پس از گذشت مدت کوتاهی دوباره آن را غیر فعال کنید تا بدین واسطه تلفن همراه شما مجددا اقدام به برقراری ارتباط با شبکه تلفن همراه کند.

۵. شبکه گوشی را ریست کنید

در صورتی که مراحل فوق منجر به تقویت آنتن دهی گوشی شما نشد، لازم است که تنظیمات شبکه‌ را ریست کنید. با انجام این کار تنظیمات به حالت پیش‌فرض در خواهد آمد و تمام تغییرات اعمال شده از سوی شما حذف خواهد شد. اگر‌‌ قصد ریست کردن شبکه گوشی را دارید، باید در نخستین گام تنظیمات گوشی را باز کرده و سپس در آنجا اقدام به جست‌وجوی عبارت Reset Network Settings کنید و در مرحله آخر نیز روی گزینه Reset Settings کلیک کنید.

۶. شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید

اگر همچنان در آنتن دهی تلفن‌‌ همراه شما تغییری ایجاد نشد، لازم است تا از میان شبکه‌های موجود در موبایل خود یکی را به صورت دستی انتخاب کنید. لازم به ذکر است که تنها در گوشی‌های اندرویدی امکان انجام این کار وجود دارد. اگر قصد انجام این کار را دارید باید ابتدا به بخش تنظیمات ورود پیدا کنید، سپس گزینه find mobile network را لمس کنید و پس از انجام این کار گزینه network operation را انتخاب نمایید. در مرحله آخر نیز از میان شبکه‌های یافت شده یکی‌ را انتخاب کنید.

۷. به طبقه آخر ساختمان بروید

در طبقه‌های پایینی ساختمان‌هایی که تاکنون، اپراتور مد نظر اینترنت آن‌ها را به صورت کامل پوشش نداده است آنتن دهی موبایل بسیار ضعیف است. اگر شما در حال حاضر در چنین ساختمان‌هایی قرار دارید و به دنبال تقویت آنتن دهی گوشی خود هستید، باید به طبقه آخر ساختمان مراجعه کنید تا وضعیت آنتن دهی شما بهتر شود و  بتوانید اقدام به برقراری تماس، ارسال پیام و… کنید.

۸. به نزدیکی پنجره بروید

در ساختمان‌هایی که از ضخامت زیادی برخوردار هستند و مصالح ساختمانی زیادی برای ساخت آن‌ها به کار رفته است، آنتن دهی موبایل کمی ضعیف است. اگر شما مشغول به زندگی در چنین ساختمان‌هایی هستید، قطعا بهترین راه برای تقویت آنتن دهی گوشی کم کردن از مصالح ساختمانی نیست و نزدیک شدن به پنجره می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. چرا که با این کار موبایل شما سیگنال قوی‌تری را دریافت خواهد کرد.

۹. وارد محیط باز شوید

اگر با مراجعه به کنار پنجره نیز آنتن دهی تلفن‌ همراه شما بهبود پیدا نکرد، لازم است از محیط بسته خارج شده و به محیط باز بروید تا بدین واسطه مشکل برطرف شده و آنتن دهی تلفن همراه شما بهبود پیدا کند.

۱۰. با شبکه وای فای تماس صوتی و تصویری برقرار کنید

اگر هیچ‌یک از روش‌های بالا شما‌ را موفق به تقویت آنتن گوشی خود نکرد و این مشکل همچنان سر جای خود باقی ماند، بهتر است قید برقراری تماس با سیم کارت را بزنید و برای انجام این کار به سراغ برنامه‌هایی همچون واتساپ بروید تا حداقل تماس‌های مهم خود را بتوانید برقرار کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان