تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵

چرا گوشی نوت ۷ سامسونگ دوباره منفجر می‌شود؟

به دنبال اولین انفجار گلکسی نوت 7 سامسونگ گفته شد بدعمل کردن باتری دلیل آن بوده است.
رویداد۲۴- به دنبال اولین انفجار گلکسی نوت 7 سامسونگ گفته شد بدعمل کردن باتری دلیل آن بوده است.

 سلول‌های باتری ساخت خودِ سامسونگ مقصر اصلی شناخته شد و به سازنده چینی که 30 درصد از باتری‌های به‌ظاهر سالم را تولید کرده بود، سفارش ساخت باتری‌های جایگزین داده شد.

و حالا پس از انجام برنامه تعویض نوت 7 جدید با قدیمی دوباره انفجارها برای نوت 7 امن نیز تکرار شده است و تنظیم و مدیریت کنترل کیفیت شدید بر تولید اثری در حذف مشکل نداشته است.

اما شاید واقعیت در عاملی دیگر نهفته باشد که باعث انفجار باتری‌های جدید هم می‌شود و موضوع از تولیدکننده باتری فراتر می‌رود.

Venkat Viswanathan، دستیار پروفسورمهندسی مکانیک از دانشگاه کارنگی ملون می‌گوید ممکن است سیستم کنترل ولتاژ باتری دلیل انفجار باشد. وی همچنین بر پایین بودن کیفیت مواد استفاده‌شده در باتری تأکید می‌کند.

Cho Jae-phil مدیر مرکز تحقیقات باتری‌های آینده می‌گوید تولید انبوه در مدت کم ممکن است باعث برخی کمبودها در ساخت باتری شده باشد و وقتی به تأمین کننده در مدت کم فشار برای تولید بالا می‌آید، قطعاً کیفیت ساخت پایین می‌آید.

کارشناسان می‌گویند خبر خوب برای سامسونگ این است که انفجار برای گوشی نوت 7 و نه سری گلکسی اس رخ‌داده است. S.R. Kwon تحلیلگر موسسه Dongbu Securities در سئول بر این نکته تأکید می‌کند که فروش سری اس سه برابر نوت بوده است.

البته چند مورد انفجار و آتش‌سوزی برای اس 7 اج نیز پیش‌آمده است که در مقایسه با نوت 7 جراحت و سوختگی درجه 2 بوده است. (مانند مورد دانیل رامیرز که پس از سوختگی سامسونگ را در نیوجرسی به دادگاه کشانده است)

 

 

منبع: وال استریت

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان