تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

اعتراض باشگاه‌های انگلیسی؛ چرا تسلیم سعودی شدید؟

۱۹ باشگاه انگلیسی از اتحادیه فوتبال این کشور درخواست برگزاری جلسه‌ای کرده اند تا اعتراض خود به خرید سهام نیوکاسل توسط سعودی‌ها را ابراز کنند.

اعتراض باشگاه‌های انگلیسی؛ چرا تسلیم سعودی شدید؟

رویداد۲۴ سه روز پیش بود که اعلام شد صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی به ریاست بن سلمان ولیعهد این کشور، با قراردادی ۳۰۵ میلیون پوندی ۸۰ درصد سهام باشگاه نیوکاسل را خریداری کرده و مالک این باشگاه شده است.

این خبر موجی از شادی را میان هواداران نیوکاسل آورد و آن‌ها بیرون روزشگاه سنت جیمز پارک به جشن و پایکوبی هم پرداختند، ولی در میان باشگاه‌های دیگر انگلیسی بازخورد مثبتی نداشت. سعودی‌ها ۱۸ ماه در تلاش بودند تا مالک نیوکاسل شوند و پس از دادن تضمین‌های لازم مبنی بر عدم دخالت حکومت سعودی موفق شدند امضای نهایی اتحادیه فوتبال انگلیس را بگیرند.


بیشتر بخوانید: شادی طرفداران نیوکاسل از خرید این باشگاه توسط عربستان +فیلم


طبق ادعای نشریه گاردین، ۱۹ باشگاه انگلیسی تقاضای جلسه‌ای فوری کرده اند تا با سران اتحادیه در مورد اتفاق اخیر صحبت کنند. آن‌ها معتقدند دیگر برای به هم زدن این قرارداد دیر شده، ولی توضیح می‌خواهند که چرا این قضیه آنقدر دیر به اطلاع شان رسیده و اینکه چرا در نهایت تسلیم سعودی‌ها شده اند.

مارس گذشته نیز باشگاه‌های لیگ برتر به ریچارد مسترز مدیر اجرایی و گری هافمن رئیس لیگ برتر در مورد توافق نیوکاسل با سعودی‌ها اعتراض کرده بودند، ولی این اعتراضات به جایی نرسید. انتظار می‌رود که نیوکاسل به تدریج تبدیل به منچسترسیتی یا پی اس جی جدید فوتبال اروپا شود.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان
نظرات شما
پیشخوان