تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

دستور شاه سعودی درباره قربانیان جنایت خود در صنعا!

پادشاه عربستان دراقدامی عجیب دستور داد تا زمینه انتقال آن دسته از مجروحان حمله سعودی ها به مجلس ختم در صنعا که وضعیت وخیمی دارند، به خارج از یمن فراهم شود.
رویداد۲۴- پادشاه عربستان دراقدامی عجیب دستور داد تا زمینه انتقال آن دسته از مجروحان حمله سعودی ها به مجلس ختم در صنعا که وضعیت وخیمی دارند، به خارج از یمن فراهم شود.

به گزارش"روسیا الیوم"، این دستور درشرایطی صادر شده است که جنگده های سعودی عصر روزشنبه گذشته با حمله به سالن محل برگزاری مراسم عزاداری پدر وزیر کشور یمن، صدها نفر را به شهادت رسانده یا مجروح کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان امروز(چهارشنبه) گزارش کرد که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی از مرکز امدادرسانی و فعالیتهای انساندوستانه "ملک سلمان" خواسته است تا با هماهنگی با فرماندهی نیروهای ائتلاف و با دولت یمن و نهادهای تابع سازمان ملل زمینه انتقال مجروحان به خارج از کشور ـ کسانی که وضعیتشان مستلزم درمان در خارج از یمن است ـ فراهم شود.

خبرگزاری رسمی عربستان دراین باره که آیا مجروحان از طریق فرودگاه صنعا و یا از طریق زمینی یا دریایی منتقل خواهند شد، مطلبی ارائه نکرد.

یادآور می شود که بنا به آمار سازمان ملل، در بمباران مراسم ختم در صنعا، دستکم 140 نفر شهید و 525 نفر زخمی شدند.

مسئولان بهداشت صنعا تاکید کردند که بیش از 300 نفر از مجروحان وضعیت وخیمی دارند.

ائتلاف عربستان برای تجاوز به یمن از آغاز عملیات نظامی از مارس 2015 تاکنون، اغلب مناطق یمن و مهمترین آنها صنعا را تحت محاصره خود در آورده است.

خبرگزاری یمنی "سبا"، روز سه شنبه به نقل از اداره کل هواپیمایی کشوری یمن آورده است که بسته ماندن فرودگاه بین المللی صنعا وضعیت بسیاری از بیماران ـ آنهایی که به درمان در خارج از کشور نیاز دارند ـ را وخیم تر کرد.

مازن غانم سخنگوی اداره کل هواپیمایی کشوری یمن گفت: بسیاری از مجروحان حادثه بمباران مراسم ختم در صنعا به سبب فراهم نبودن امکان انتقال آنها به خارج از یمن، جان خود را از دست دادند.

ائتلاف عربستان اخیرا به سبب افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی با انتقادات شدیدی مواجه است.

بنا به آمار و ارقام سازمان ملل، این درگیری ها از مارس 2015 تاکنون به شهادت بیش از 6800 نفر و آواره شدن بیش از 3 میلیون یمنی منجر شده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان