تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

ویژگی مهم تیم جدید بورسی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به این که در سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها هستیم، بحث ابزارهای بورس کالا در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ همایون دارابی با اشاره به این که تیم جدیدی که در سازمان بورس مستقر شده دارای ویژگی‌های خاصی است، گفت: این ویژگی مشترک اینست که اکثریت افراد این تیم از بدنه بازار سرمایه هستند و کار با بنگاه‌های اقتصادی را بلد هستند و همچنین از سازوکار مدیریت سازمان بورس اطلاع دارند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از این نظر هیات مدیره جدید سازمان بورس با برنامه و مطالعه و شناخت دقیقی نسبت به این سازمان، این مسئولیت را قبول کرده‌اند که این موضوع یک ظرفیت بسیار خوب برای بازار سرمایه و ارکان این بازار و همچنین کلیت بازار سرمایه است.

    وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به این که امسال در سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها هستیم، بحث ابزارهای بورس کالا و بورس انرژی در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد و هیات مدیره جدید سازمان بورس نیز به لحاظ سابقه بورس کالایی می‌تواند در تحقق شعار امسال نقش‌آفرین باشند؛ چرا که در کمک به تولید و رفع موانع بنگاه‌ها باید در دو بخش فعالیت کنیم؛ یکی تامین مالی بنگاه‌ها و دیگری سهولت تامین مواد اولیه و فروش محصولات. بنابراین هر دو این موارد در محدوده فعالیت بورس کالا و انرژی قرار می‌گیرند که با توجه به سابقه و اشراف هیات مدیره جدید سازمان بورس به بورس کالا این موضوع نیز به عنوان یک مزیت در این رابطه مطرح می‌شود.


    بیشتر بخوانید: تا یک ماه آینده بورس مدام می‌ریزد!


    مدیرعامل سبدگردان داریوش ادامه داد: در همین حال شاهد این هستیم که فشار و تمایل قابل ملاحظه‌ای برای پذیرش و ورود محصولات مختلف به بورس کالا وجود دارد. به عنوان مثال به تازگی سیمان وارد بورس کالا شده و بحث ورود خودرو به این بورس نیز این روزها داغ است. از سوی دیگر تجربیات ریاست جدید سازمان بورس نیز به عنوان قائم مقام بورس کالا در سال‌های گذشته می‌تواند به دولت و وزرای اقتصادی کمک کند تا زمینه ورود کالاهای جدید و در پی آن افزایش شفافیت و فعالیت کالایی در بورس و در نهایت اقتصاد کشور فراهم شود.

    دارابی با اشاره به این که به دلیل سابقه و تجربه هیات مدیره جدید بورس در بورس کالا در گسترش فعالیت و صدور مجوزهای توسعه‌ای در ابزارها، میزان و تنوع عرضه‌ها را در سالهای گذشته شاهد بوده‌ایم، اذعان داشت: موضوع مهم دیگر این است که این روزها جریان رفع مشکلات و بروکراسی دریافت مجوزها در بازار سرمایه، در حال تجربه شدن است که مجلس هم در این زمینه توجهات زیادی به این موضوع دارد و تیم جدید سازمان بورس نیز به دنبال توسعه این بازار است. بنابراین این اتفاق می‌تواند ظرفیت دیگری در دوران جدید سازمان بورس در بازار سرمایه باشد.

    وی گفت: در مجموع هوای تازه و تفکری تازه‌ در سازمان بورس با تغییر هیات مدیره حاکم خواهد شد؛ بویژه این که پس از سال‌ها مباحث مربوط به بحث بازارهای کالایی و از میان رفتن قیمتگذاری دستوری می‌تواند از حاشیه به متن بازار سرمایه بازگردد و سازمان بورس و بازار سرمایه را از سیطره سهام و اوراق بهادار دور کند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: امیدواریم مواردی چون معاملات آتی، آپشن و گواهی‌های سپرده و صندوق‌های مربوط به این موارد نیز در دوره جدید سازمان بورس توسعه بیشتری پیدا کنند.

    منبع: تسنیم
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بازار بورس
    نظرات شما
    پیشخوان