تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسیر سقوط ۴۰ درصدی قیمت خودرو‌های وارداتی

برخی از منتقدان طرح خودرویی مجلس می‌گویند اگر قرار است واردات خودرو هم انجام بگیرد، باید خودرو‌های باکیفیت ارزان قیمت در رنج قیمتی ۵۰ تا ۳۰۰‌میلیون‌تومان وارد شود، نه خودرو‌های لوکس.

مسیر سقوط ۴۰ درصدی قیمت خودرو‌های وارداتی

رویداد۲۴ طرح آزادسازی خودرو از اوایل شهریور امسال در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، طرحی که طبق آن، واردات خودرو بدون انتقال ارز و همچنین در ازای صادرات، برای اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد خواهد بود.

این در شرایطی است که واردات خودرو در خرداد ۹۷ توسط دولت و در راستای مدیریت منابع ارزی ممنوع شد. با این اتفاق، منحنی قیمت در بازار خودرو‌های خارجی کشور روندی صعودی به خود گرفت و در این میان، افزایش نرخ ارز نیز کمک کرد تا ارتفاع صعود بالاتر رود.

در این میان مجلس قصد دارد با واردات مشروط خودروی خارجی، حباب قیمت را در بازار خودروی خارجی و داخلی تخلیه کند؛ این موضوع حتی خود را در بازار هم نشان داد؛ به طوری که در اوایل مهرماه شاهد ریزش قیمت خودرو‌های خارجی در بازار بودیم.

به گفته کارشناسان بازار خودرو و نمایندگان مجلس، در صورت عملی شدن مصوبه مجلس برای واردات خودرو، حباب قیمتی موجود در بازار خودرو تا حد زیادی از بین می‌رود؛ تا جایی که حتی در برخی اظهارنظر‌های کارشناسان خودرو، صحبت از کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در صورت آزادسازی واردات خودرو می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
این دیگه خیلی سادست یعنی دراین شرایط بازار خرید وفروش خودرو که اشتباهی و با سیاست بد قرعه کشی به اینجا رسید والان دیگه به دلیل بالارفتن غیرمنطقی وواقعی قیمتها دیگه جذابیتی برای مردم ندارد تصویب هر مصوبه ای که قیمتها را به وضعیت قبل برگرداند وخودرو 50درصد وبیشتر ارزان کند یه فرصت است که دولتمردان برای حفظ ارزش پول ملی بایستی ازان بهره ببرند. درغیر اینصورت باید منتظر بمونیم ووقت تلف کنیم تا یه روز یه جایی فرصت دیگه ای برای کاهش قیمتها بدست اید والا همین رکود و وو ادامه دارد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان