تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز ۲۸ مهر/ سه صنعت مهم بورس

دادوستد‌های روز سه‌شنبه بازار سهام با سیر صعودی ملایم آغاز شد و تا پایان ساعات معاملاتی ادامه یافت. شاخص کل بورس با افزایش نسبی تقاضا رشد ۸۷/ ۰درصدی را عاید سهامداران کرد و به ارتفاع یک‌میلیون و ۴۴۹هزار واحدی دست یافت.

پیش‌بینی بورس امروز ۲۸ مهر/ سه صنعت مهم بورس

رویداد۲۴ دادوستد‌های روز سه‌شنبه بازار سهام با سیر صعودی ملایم آغاز شد و تا پایان ساعات معاملاتی ادامه یافت. شاخص کل بورس با افزایش نسبی تقاضا رشد ۸۷/ ۰درصدی را عاید سهامداران کرد و به ارتفاع یک‌میلیون و ۴۴۹هزار واحدی دست یافت. شاخص هموزن نیز رشد ۱۱/ ۱درصد را به ثبت رساند و از نماگر اصلی بازار سهام پیشی گرفت.

بازار سهام روز گذشته از سوی سبزپوشی کامودیتی‌ها در بازار جهانی و همچنین افزایش اندک نرخ دلار در بازار داخلی حمایت شد و رشد روز پیشین خود را گسترش داد. آنچه این روز‌ها در بازار سرمایه شاهد آن هستیم، تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض پیرامون بازگشت به دور جدید مذاکرات برجام است که موجب تحمیل ریسک‌های سیاسی و به تبع آن ریسک نوسان نرخ ارز می‌شود. به نظر می‌رسد گزارش عملکرد شرکت‌ها در ادامه بتواند تعادل را به بازار برگرداند.

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره آینده صنایع پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی گفت: مهم‌ترین عاملی که در این روز‌ها بر روی این سه صنعت اثرگذار است، قیمت‌های جهانی است که متاثر است از تورمی که در سطح جهان به وجود آمده باعث و افزایش قیمت‌ها در بازار‌های جهانی شده است. همچمنین بحران انرژی که پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال شکل بگیرد باعث افزایش قیمت نفت و مشتقات نفتی می‌شود و از طرف دیگر به همراه خودش رشد فلزات اساسی را به همراه دارد.

حدادی ادامه داد: بحث مشکلات اعتباری که شرکت‌های بزرگ چینی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دست به دست هم داده است تا شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار‌های جهانی باشیم. نکته مهم این است که بیشتر کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی سقف تاریخی خود را لمس کردند و احتمال می‌رود از سقف فعلی هم عبور کنند.

حدادی می‌گوید، عامل مهم دیگری که بر روی این سه صنعت تاثیرگذار است قیمت دلار است. با ثباتی که این روز‌ها در قیمت ارز دیده می‌شود، پیش‌بینی سودآوری این سه صنعت نسبت به گذشته آسان‌تر شده است.

نکته مهم دیگر، این سه صنعت از صنایعی هستند که بیشترین نقدشوندگی را در بازار سهام دارند و با توجه به تجربه تلخ سال گذشته یکی از مهم‌ترین مسائلی که سهامداران بی‌تجربه هم به آن توجه کردند، نقدشوندگی سهم بوده است که این صنایع از آن برخوردارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان