تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

۳۰ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارند

معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گزارشی اعلام کرد که تا سال ۹۹، ۲۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در فقر مطلق زندگی می‌کردند.

یر خط فقر مطلق

رویداد۲۴ بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه خط فقر در سال ۹۹ با افزایش ۳۸ درصدی به یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان رسیده بود انتظار می‌رفت تا پایان این سال و با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و خروج حدود دو میلیون نفر از بازار کار، تعداد افرادی که در فقر مطلق زندگی می‌کردند از ۲۶ میلیون نفر به حدود ۳۰ میلیون نفر برسد.
بیشتر بخوانید: سفره مردم چگونه کوچک‌تر شد؟
بر این اساس اگر میانگین ۳.۲۴ برای هر بعد خانوار در نظر گرفته شود (همان رقم اعلام شده در گزارش وزارت کار) برآورد می‌شود حدود ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فقر مطلق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
هرمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
1
دروغ میگید .۵۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر هستن. فقط شرکت نفتی ها و کارکنان بانکها وشرکتهای خصوصی توی این مملکت لذت زندگی رو میبرن. حقوقهای نجومی ،پاداشهای دائمی . وامهای کلان با سود ۴ درصدواقساط بلند مدت. بقیه فقط میدون ک نمیرن. عدالت ج ا ا . این ظلم پایدار نیست.
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
باتوجه‌به‌عدم‌توجه‌دولت‌‌‌طی‌ادوار‌گذشته‌وبروزمسائل‌ومشکلات‌اغلب‌جامعه‌بیم‌ان‌میرودکه‌اغلب‌تودهای‌‌مردم‌پراکنده‌وجامعه‌ازدرون‌دچار‌مشکلات‌خاص‌وجبران‌ناپذیری‌‌گردد.امید‌است‌مسئولین‌فقط‌به‌اقشار‌خاصی‌توجه‌نکنند‌بلکه‌کل‌جامعه‌را‌مد‌نظر‌قرار‌دهند.امیدواریم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان