تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

مهمترین عامل آسیب به بورس

بسیاری از تحلیلگران، این روزهای بازار را ارزنده می‌دانند، اما به علت عدم ثبات مدیران که نمی‌دانند در مقام خود باقی می‌مانند یا خیر دست به تصمیم گیری نمی‌زنند.

مهمترین عامل آسیب به بورس

رویداد۲۴ پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ریزش‌های اخیر بازار سرمایه گفت: یکی از حمایت‌هایی که دولت می‌تواند برای بازار سرمایه انجام دهد در حوزه قیمت گذاری دستوری است. لغو قیمت گذاری دستوری می‌تواند چرخه تولید را به حرکت در آورد و در بازار سهام رونق ایجاد کند.

او ادامه داد: زمانی که سیمان وارد بورس کالا شد، شاهد بودیم که قیمت سیمان در بازار آزاد کاهش پیدا کرد و بازار سیمان به آرامش رسید و سود از واسطه گران به تولیدکنندگان رسید. این بحث در خودرو، تایر و صنایع غذایی هم وجود دارد و دولت در کنار مسئله قیمت گذاری دستوری می‌تواند بحث حاکمیت شرکتی را در بازار سرمایه نهادینه کند.


    بیشتر بخوانید: پشت پرده یک اتفاق بورسی


    به گفته حدادی این روزها که مجمع شرکت ها برگزار می‌شود، سهامداران از مدیران سوال می پرسند اما پاسخی دریافت نمی‌کنند و اهمیتی به سهامداران خرد داده نمی‌شود؛ که این عامل اعتماد را از بازار می‌برد.

    این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: یکی از مواردی که به بازار سرمایه آسیب می‌زند، عدم مدیریت درست است و وزرا باید به زیر مجموعه‌های خودشان دستور دهند که اگر قرار است تغییری صورت بگیرد با سرعت بیشتری انجام شود.

    حدادی در پایان تشریح کرد: بسیاری از تحلیلگران، این روزهای بازار را ارزنده می‌دانند، اما به علت عدم ثبات مدیران که نمی‌دانند در مقام خود باقی می‌مانند یا خیر دست به تصمیم گیری نمی‌زنند.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بازار بورس
    نظرات شما
    پیشخوان