تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

حذف سرخابی‌ها از آسیا چقدر جدی است؟

 این روزها با توجه به اخبار منتشر شده در رسانه ها و کانال های خبری خیلی از هوداران فوتبال و به خصوص طرفداران استقلال و پرسپولیس این سوال در ذهنشان نقش بسته که حذف سرخابی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چقدر جدی است؟

حذف سرخابی‌ها از آسیا جدی است؟

رویداد۲۴ متاسفانه در پاسخ به این سوال باید بگویم که این اتفاق احتمالا رخ خواهد داد!.ای‌اف‌سی به تازگی در نخستین اقدام، مجوز حرفه‌ای ۹ باشگاه عربستانی را صادر نکرده و تنها ۵ تیم از این کشور موفق شده‌اند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در همین راستا برای فوتبال ایران هم سختگیری داشته و از حدود یک‌سال قبل هشدارهای لازم را عنوان کرده بود که در این بین بسیاری از باشگاه‌ها پیگیری جدی برای حل مشکلات خود نداشته‌اند و هنوز اقدامات لازم برای گرفتن تاییدیه توسط AFC را انجام نداده اند که همین اتفاق می‌تواند منجر به حذف آنها از فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان بشود.


بیشتر بخوانید: شوک بزرگ AFC به پرسپولیس و استقلال


کنفدراسیون فوتبال آسیا تا صبح روز دوشنبه، دهم آبان‌ماه ۱۴۰۰ به چهار باشگاه ایرانی حاضر در فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا فرصت داده تا مجوز حرفه‌ای خود را دریافت و در سامانه مربوطه بارگذاری کنند ولی به جز سپاهان و فولاد که ظاهراً این مجوز را گرفته‌اند، استقلال و پرسپولیس نتوانسته‌اند کار خاصی انجام بدهند. مالکیت مشترک، دولتی بودن دو تیم و نداشتن ورزشگاه اختصاصی 3 مشکل بزرگ سرخابی برای اخذ مجوز حرفه است که احتمالا منجر به حذف 2 تیم فوتبال کشورمان از رقابت های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

در این بین اگر استقلال و پرسپولیس مجوز صدور حرفه‌ای را دریافت نکنند سهمیه ۱+۳ ایران در لیگ قهرمانان آسیا تغییری نخواهد کرد و فدراسیون فوتبال می‌تواند در صورت دریافت مجوز توسط دیگر باشگاه‌هایی که به ترتیب در جدول رده‌بندی لیگ بیستم قرار گرفته‌اند، آنها را برای حضور در لیگ قهرمانان به ای‌اف‌سی معرفی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان