تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

محسن رضایی: بورس تقویت می‌شود؛ مردم حوصله کنند

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی ملارد با اشاره به اینکه موج گرانی‌های اخیر ادامه گرانی‌های گذشته است، درباره بورس گفت: بورس به عنوان مهم‌ترین ابزار سرمایه‌گذاری در کشور تقویت بیش‌تری خواهد شد، لذا مردم صبر و حوصله داشته باشند.

محسن رضایی: بورس تقویت می‌شود؛ مردم حوصله کنند

رویداد۲۴  محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی یکی از خطوط مقدم اقتصاد کشور است، هر چه این شهرک‌ها فعال‌تر باشند و قدرت تولیدی و سرمایه گذاری آن‌ها بیشتر باشد به همان میزان بر اشتغال و تولید محصولات داخل ایران موثر است.

 وی با اشاره به گفتگو با صنعت‌گران و کارخانه‌داران در این بازدید، گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی را در عمل احصاء کردیم، در جلسه‌ی هیأت دولت و ستاد اقتصادی دولت این موضوعات را طرح و حتماً برطرف خواهیم کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اینکه نیازمند جهش فوق العاده‌ای در زمینه تولید هستیم، افزود: برای ایجاد جهش در تولید نیازمند کمک اصناف و مردم در این زمینه هستیم.

رضایی درخصوص اقدامات مقابله با گرانی‌های اخیر بیان کرد: در رابطه با موج گرانی‌ها که ادامه گرانی‌های گذشته است، در خصوص با تنظیم بازار، چون چند تا وزارت خانه به صورت مستقل عمل می‌کردند، یک ستاد مشترکی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است؛ که با هماهنگی و به دور از تصمیمات متفرقه در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: تعدادی از مدیران در وزارت صمت مسؤول شدند که بازار ایران را بدون دخالت دولت و به دور از قیمت گذاری دستوری، بازار سازی کنند.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: درنهایت بانک مرکزی مسؤول شده است که مسئله نقدینگی را به نحوی کنترل و مدیریت کند که مسئله تورم یک بار برای همیشه از اقتصاد ایران بیرون برود.

رضایی عنوان کرد: لذا سه کارگروه همزمان با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای گرانی‌ها طراحی کرده‌اند.

وی در خصوص وضعیت بورس افزود: در هفته گذشته چندین شایعه به وجود آمد که روی بورس تاثیر گذاشت، یک شایعه این بود که دولت تصمیم گرفته است قیمت فولاد را دستوری مشخص کند، یک شایعه دیگری به وجود آورده‌اند که نرخ سود بانکی می‌خواهد به ۳۰ درصد برسد، مسئله دیگر اینکه طرح کرده بودند، سوددهی مواد اولیه پالایش گاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و نفت ایران طی بخشنامه‌ای عوض می‌شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: تقریباً یک هجمه تبلیغاتی زیادی علیه بورس شکل گرفت و این مشکلات را به وجود آورد، البته بورس نیازمند یک اقدامات زیر ساختی می‌باشد که در این دولت برنامه ریزی شده است.

رضایی اشاره کرد: آینده بورس بسیار درخشان خواهد بود، بورس به عنوان مهم‌ترین ابزار سرمایه گذاری در کشور تقویت بیشتری خواهد شد لذا مردم صبر و حوصله داشته باشند.

وی در خصوص درآمد‌های کشور خاطرنشان کرد: درآمد‌های کشور اصلاح شده و قرار است از هر نوع هزینه تراشی جدید جلوگیری و صرفه جویی‌ها بیشتر شود، بسیاری از دارایی‌های مولد نیستند که می‌توانند مولد بشوند، لذا ساختار بودجه‌ای که دارد تنظیم می‌شود و دارد می‌رود به مجلس در آینده شاهد خواهیم بود که دیگر دچار کسری بودجه نخواهیم بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، محسن رضایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
کمک به سفته بازان بورسی ظم به فقرا وآوردن تورم و گرانی به جامعه است .
نظرات شما
پیشخوان